سلکشن موزیک های انگلیسی برای یادگیری زبان (مبتدی تا پیشرفته)

لیست آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان

گوش دادن به آهنگ انگلیسی به‌تنهایی نمی‌تواند شما را بر مهارت‌های زبانی مسلط کند؛ اما یکی از روش‌هایی‌ست که اگر در کنار منابع مختلف آموزشی استفاده شود، تأثیر خارق‌العاده‌ای بر مهارت شنیداری خواهد گذاشت. نه تنها مهارت شنیداری، بلکه تقویت تلفظ هم از دیگر مزایای این ابزار کمکی‌ست. هنگامی که از تلفظ صحبت می‌کنیم، منظورمان طرز صحیح اداکردن صداها، حروف و کلمات است.

حتماً شما هم به‌عنوان یک زبان‌آموز آرزوی لهجه‌ی نیتیو را در سر می‌پرورانید. دلتان می‌خواهد هرکجا که شروع به صحبت‌کردن می‌کنید، همه بابت لهجه‌ی خوبتان تحسینتان کنند و شما به این دلیل اعتماد به‌نفس بیشتری برای صحبت کردن و برقراری ارتباط داشته باشید. آهنگ‌های انگلیسی همان ابزاری هستند که شما را در رسیدن به این هدف همراهی می‌کنند. علاوه بر تمام این موارد، نقش موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسی در گسترش دایره‌ی لغات و اصطلاحات نیز پررنگ است. همچنین، برای موفقیت در مصاحبه‌های شغلی، تسلط بر لغات انگلیسی مصاحبه شغلی می‌تواند شما را یک گام جلوتر از دیگران قرار دهد.

کلمات و اصطلاحات جدیدی که یاد می‌گیرید را یادداشت کنید. از مطالب جدید، در قالب لیست کلمات یا فلش‌کارت‌ها، یادداشت‌هایی تهیه کنید. این کلمات و اصطلاحات شما را با زبان طبیعی و استفاده از آن در زندگی واقعی و روزمره آشنا می‌کنند و باعث می‌شوند که مانند یک انگلیسی‌زبان صحبت کنید. همچنین، فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی بسیار چشمگیر است، زیرا کودکان در این سن به‌راحتی می‌توانند با کلمات و اصطلاحات جدید ارتباط برقرار کنند و این مهارت‌ها در صحبت‌کردن و نوشتن آن‌ها نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.

آهنگ انگلیسی Wake me up از Avicii

اگر به‌دنبال یک آهنگ انگلیسی برای تقویت سطح عمومی زبان هستید، پیشنهاد ما این است که با Wake me up شروع کنید. تکرار مداوم کلمات و جملات در این آهنگ فرصتی را به‌وجودمی‌آورد که به سادگی از تکنیک سایه استفاده کنید و هرچه می‌شنوید را تکرار کنید. درمجموع هم سطح این آهنگ متناسب با زبان‌آموزان مقدماتی‌ست؛ زیرا کلمات آن بسیار آسان هستند.

آهنگ انگلیسی Hello از Adele

نه‌تنها آهنگ Hello بلکه تمام آهنگ‌های ادل انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان لهجه‌ی بریتیش است. اگر بنا به هر دلیلی، لهجه‌ی بریتیش را بر امریکن ترجیح می‌دهید، گوش دادن به صدای حیرت‌آور این خواننده علاوه بر سرگرمی، به بهبود زبانتان هم کمک می‌کند.

آهنگ Always on My Mind از Elvis Presley

پادشاه راک اند رول! الویس پریسلی آهنگی به نام Always on My Mind دارد که برای دو دسته از زبان‌آموزان انتخاب شایسته‌ای‌ست: دسته‌ی اول آن‌هایی که به دنبال یادگیری اصطلاحات هستند و دسته‌ی دوم آن‌هایی که هنوز در به‌کاربردن زمان گذشته و حال مشکل دارند. این آهنگ پر از جملاتی در زمان‌های مختلف است که تفاوت و کاربرد این زمان‌ها را به نمایش می‌گذارد.

آهنگ Live Forever از Oasis

شاید شما هم هدفتان از موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسی تقویت اصطلاحات عامیانه‌ای‌ست که در زندگی و محاوره‌ی روزمره استفاده می‌شوند. اگر چنین است، Live Forever را بشنوید! آهنگی با افعال پرکاربرد و البته تلفظ‌های عامیانه.

آهنگ Shallow از Lady Gaga

یکی از ترس‌های زبان‌آموزان این است که آنچه می‌شنوند را متوجه نشوند! حقیقتاً ترس به‌جایی‌ست! با گوش دادن به آهنگ Shallow بر این ترس غلبه کنید! سرعت آهسته‌ی این آهنگ باعث می‌شود که آنچه می‌شنوید برایتان قابل فهم باشد.

آهنگ Someone you loved از Lewis Capaldi

Someone you loved هم جزء آن آهنگ‌هایی‌ست که پر از اصطلاحات مختلف است. البته این آهنگ متناسب با سطح میانی‌ست و به زبان‌آموزان مقدماتی توصیه نمی‌شود.

باتوجه به اهمیت تناسب آهنگ با سطح زبان‌آموزان در ادامه‌ی این مطلب تعدادی آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان را به تفکیک سطح معرفی خواهیم کرد. فراموش نکنید که اگر آهنگ و موسیقی مدنظرتان در سطح زبانتان نباشد، کمکی به پیشرفت و بهبود مهارت‌هایتان نمی‌کند. حتی ممکن است ناامید شوید و از زبان خواندن پشیمان!

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای سطح مبتدی

آهنگ Ilomilo از بیلی آیلیش

آهنگ Wish I Was Your Lover از انریکه ایگلسیاس

آهنگ Let It Be Me از جنیفر لوپز

آهنگ Talk از خالید

آهنگ Bad habits از اد شیرن

آهنگ We were happy از تیلور سویفت

آهنگ Burden از هارلی پو

آهنگ A Million On My Soul از الکسیان

آهنگ Hurts Like Hell از فلوری

آهنگ Used To Love از مارتین گریکس

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای سطح متوسط

آهنگ Battle Symphony از لینکین پارک

آهنگ Hands To Myself از سلنا گومز

آهنگ Wide Awake کیتی پری

آهنگ Souvenir از سلنا گومز

آهنگ Roar از کیتی پری

آهنگ Alone از آلن والکر

آهنگ Camila cabello and Shawn Mendes

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای سطح پیشرفته

آهنگ Those Kinda Nights از امینم

آهنگ Trampoline از شید

آهنگ Midinight sky از مایلی سایرس

آهنگ Wow از پست مالون

آهنگ All the Way Up از فات جو