مکان های دیدنی کشور آمریکا

مکان های دیدنی کشور آمریکا
آمریکا کشور محبوب و پر جمعیت و بزرگی هست و به همین دلایل آمریکا کشوری است که مکان های دیدنی بسیاری دارد،در این مقاله قصد داریم این مکان های دیدنی را به شما معرفی کنیم.

کاخ سفید

همان‌طور که می‌دانید تا صحبت از کشوری مانند آمریکا می‌شود، پس از یادآوری رفاه مردم این پرچم پرستاره، به یاد کاخ سفید خواهیم افتاد. خانه‌ای سفید رنگ که علاوه بر اینکه سیاست مدارهای بسیاری در آن زندگی کرده‌اند، خانه‌ای امن برای تصمیم‌ها و زندگی‌های سیاسی بزرگی نیز بوده است. گویی یکی از زیباترین جاهای دیدنی آمریکا، تاریخ را در دل خود جای داده است.این کاخ 214 ساله از 6 طبقه، 132 اتاق، 35 سرویس بهداشتی، 28 شومینه، 412 دروازه، 147 کلکین تشکیل شده و بعد از برخی جنگ ها بازسازی و نوسازی شده است.بر اساس گزارش شبکه هیستری چنل، این کاخ هر هفته 30 هزار بازدید کننده را به داخل خود دعوت می‌کند و همچنین 65 هزار نامه، 3500 تماس تلفنی و 100 هزار ایمیل دریافت می‌کند.

موج های آریزونا و یوتا

موج‌های نارنجی پیوسته با بالا پایین‌های مداوم آریزونا و یوتا زیبایی بسیاری را به خود اختصاص داده است. 190 میلیون سال پیش یکی از زیباترین اتفاقات جغرافیایی در این منطقه رخ داده است. این صخره‌ها از ماسه سنگ تشکیل شده‌اند و بهتر است بگوییم لایه‌هایی از سنگ هستند که به خاطر وزش باد به شن و ماسه‌ها، به مرور زمان به وجود آمده‌اند. کسانی که در این مکان پیاده‌روی و قدم زدن را تجربه می‌کنند، احساسی متفاوت را به دست می‌آورند.

پارک گراند کانیون

جاذبه توریستی و یکی از مکان های دیدنی آمریکا، پارک گراند کانیون است. پارکی که به تنهایی به عنوان یکی از قطب‌های جاذبه این کشور به حساب می آید. پارک گرند کانیون توانسته است، سالانه پنج و نیم میلیون نفر را به شمال غربی آریزونا آورده و به تماشای خودش مجذوب کند. این پارک در دره‌ای عمیق قرار گرفته و شکل امروزی آن محصولی از سال‌ها تلاش و جنگ طبیعی جریان رودخانه کلرادو با زمین است

استخر همیلتون

آمریکا پر از ایالت است و تمامی زیبایی‌ها در میان ایالت‌های آن پخش شده است. شهر آستین در ایالت تگزاس یکی از جاهای دیدنی آمریکا است که زیبایی استخر همیلتون را در خود جای داده است. این استخر در حقیقت در سالیان گذشته یک غار بوده و یک رودخانه زیرزمینی را از میان خود عبور می‌داده است. سال‌ها بعد بر اثر فرسایش، سقف غار فروریخته و به صورت امروزی آن درآمده است.


آبشار نیاگارا

در زمانی که پشت نیمکت‌های تحصیلی بوده‌ایم، نام آبشار نیاگارا به گوش همه ما خورده است و به عنوان یکی از ماندگارترین جاهای دیدنی آمریکا ، آن را به یاد می‌آوریم. این آبشار بسیار زیبا در مرز بین کانادا و آمریکا قرار دارد و از سه آبشار مجزا تشکیل شده است. حدود 750 هزار گالن آب در هر دقیقه از این آبشار سرایزر می‌شود. این آبشار به گونه‌ای است که می‌توانید به قدری به آن نزدیک شوید تا در مه اطراف آن غرق شوید.

مجسمه آزادی

یکی از اتفاقات معمول این است که هرجا در مورد آزادی صحبت می‌شود، این مجسمه مشعل به دست، به عنوان نمادی از آن نمایش داده می‌شود. این مجسمه در نزدیکی منهتن قرار گرفته است و برای خوش‌آمد گویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک می‌آیند، استفاده می‌شود.. برای دیدن چشم‌اندازی از آمریکا می‌توانید 377 پله این مجسمه را بالا رفته و در ارتفاع 46 متری مجسمه، به تصویر زیبایی از آن برسید.

ردپای آزادی

در مسیر آزادی قدم بزنید و 4 کیلومتر در مسیر آجرهای قرمز، به 16 جای پای تاریخ قدم بگذارید. این مسیر از کشتی‌های قدیمی گرفته تا جاذبه‌های مدرن را در خود جای داده است. مسیر آزادی در بوستون ساخته شده است. از زیبایی های این مسیر، پارک بوستون کامان، فنل هال، خانه پل ریور است. لذت دنبال کردن جاده‌های قرمز یکی از جاذبه‌های گردشگری آمریکا است.

پل گلدن گیت

حتما شما هم زیبایی پل گلدن گیت را در تمام فیلم‌های آمریکایی دیده‌اید. پلی که اطراف آن را خلیجی آبی محاصره کرده است و قهرمانان زیادی اتفاقات مهیج فیلم را بر روی آن بازی کرده‌اند. این پل از برج‌های بلندی تشکیل شده است که بلندترین آن‌ها 230 متر ارتفاع دارد و از رنگ نارنجی روشن ساخته شده است. طراحی بسیار زیبای این پل به طول 2736 کیلومتر ادامه دارد و می‌توانید از بالای آن زیبایی خلیج را تماشا کنید.

موزه هوا و فضا

غرق شدن در دنیای تخیل، نجوم و هوا و فضا برای بسیاری از آدم‌ها جذاب است. این موزه یکی از جاهای دیدنی آمریکا است و برای هر کسی که به کشف کردن آسمان علاقه دارد، جالب است
نمایشگاهی از هواپیماها و پرنده‌هایی که از سال 1903 وجود داشته و وجود تلسکوپ‌هایی که با آن می‌توانید، آسمان را ببینید. موزه هوا و فضا در واشنگتن دی سی است و برای دوست‌داران هوا و فضا تصویرگر بهشت است

ساختمان امپایر استیت

ساختمان بلندی در دل شلوغی آمریکا با 381 متر ارتفاع و 102 طبقه در منهتن نیویورک، یکی از نمادهای این شهر است و در مجسمه‌های زیادی به عنوان هدیه دست به دست می‌شود. این ساختمان هرروز از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر علاقه‌مندان زیادی را به دیدن دنیای پرشور نیویورک دعوت می‌کند

پارک والت دیزنی

سفر به دنیای کارتونی والت دیزنی لذت‌بخش‌ترین قسمت حضور در آمریکا است. این پارک میزبان خانواده‌های بسیار زیادی بوده و از پیر تا جوان طرفدار آن هستند. والت دیزنی شامل پارک‌های آبی، مراکز خرید، تئاتر، پارک گلف و بخش‌های تماشایی است و گشت و گذار در آن بیش از یک هفته طول می‌کشد.

پیاده روی مشاهیر هالیوود

پیاده‌روی بین بلوار هالیوود و خیابان وین در هالیوود، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است. در این پیاده رو بیش از ۲٫۶۰۰ ستاره برای بازیگران، کارگردانان، موسیقی‌دانان، تهیه‌کنندگان، گروه‌های تئاتری و شخصیت‌های تخیلی نصب شده‌است. مدیریت این پیاده‌رو با اتاق بازرگانی هالیوود و نگهداری از آن بر عهده مجموعه‌ای به نام هالیوود هیستوریک تراست است.این خیابان همچنین از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود. طبق آمارها، در سال ۲۰۰۳ بیش از ۱۰ میلیون نفر از این پیاده‌رو بازدید کردند. اندی خواننده مشهور ایرانی اخیرا موفق به دریافت این ستاره شده است.

نویسنده و گردآورنده:محسن فضل اله خرازی