مکان های دیدنی فرانسه

در این مقاله قصد داریم مکان های دیدنی کشور فرانسه رو که حتما باید بازدید کنید بگوییم.

برج ایفل

برج ایفل را «گوستاو ایفل» در سال 1889 به مناسبت صد سالگی انقلاب فرانسه طراحی کرد. البته حدود 41 سال طول کشید تا این برج 324 متری ساخته شود. این برج بیش از 18 هزار بخش فولادی قوی دارد که وزن آن را به بیش از 10 هزار تن می‌رساند. گفتنی است در ساخت این برج بیش از 2 و نیم میلیون پیچ و مهره استفاده شده و در ساخت آن جایی جوشکاری صورت نگرفته است.بازدیدکنندگان می‌توانند با آسانسور یا از پله‌ها خود را به بالای برج برسانند. البته تعداد پله‌های برج بسیار زیاد است. مثلا برای رسیدن به طبقه اول باید از 360 پله و طبقه دوم از 344 پله بالا بروید.

جزیره کرس

جزیره کرس (Corsica) یکی از جزایر و مکان‌های دیدنی فرانسه است که چهارمین جزیره‌ بزرگ مدیترانه نیز شناخته می‎شود. این منطقه از آب و هوای معتدلی بهره‌مند است و به لطف ساحل زیبا و چشم‎انداز کوهستانی‌اش، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود.

مونت سنت میشل

در قرن هشتم، جزیره‌ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعدها به مونت سنت مویشل معروف گردید. این جزیره، سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.چیزی که این جزیره را خاص می‌کند، ساختمان آن است که در بالا، صومعه قرار دارد، در پایین فروشگاه‌ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی‌گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نمادهای فرانسه یاد می‌شود که در آن، آمیزه‌ای از هنر و تاریخ را می‌توان یافت.

باغ ژیورنی

موزه کلود مونه، نقاش فرانسوی، در ژیورنی در شمال این کشور قرار دارد. به پاس زحمات او، باغی برای او ساخته‌اند که الهام گرفته از نقاشی “نیلوفر آبی” اوست و دیدنش خالی از لطف نیست. این باغ، سالانه حدود نیم میلیون بازدید‌کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می‌شود.

قلعه Sully-sur-Loire

سالیان بسیاری است که در فرانسه ساخته شده است و به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود؛ با این حال چند سالی می‌شود که مردم عادی نیز می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.از جذابیت‌های این قلعه که در دره لویر واقع شده است، ساختمان‌ها و طراحی بی‌نظیر بخش‌های مختلف آن است.

سواحل شهر نیس

این شهر دارای ساحلی زیبا که افراد بسیاری روزانه برای گردش، قدم زدن، ورزش کردن و تفریح به آن می‌روند. علاوه بر این، هتل‌های ماسه‌ای و زیبا، مزیت دیگر این مکان به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، سواحل نیس را فراموش نکنید!

خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه زیباترین خیابان پاریس و یکی از معروف ترین خیابان های دنیاست. این خیابان عریض و با شکوه که قسمتی از محور تاریخی پاریس به شمار می آید، میدان کنکورد را به میدان شارل ¬دو گل و دروازه پیروزی پاریس متصل می کند.

کاخ ورسای

کاخ ورسای در دوره لویی چهاردم، در نزدیکی شهر پاریس احداث شده است و به عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی جهان شناخته می‌شود.

این کاخ از چندین ساختمان زیبا، فضای باز فوق‌العاده، دریاچه مصنوعی، چندین آب‌نمای زیبا و چند تالار (از جمله تالار آینه) تشکیل شده و به همین دلیل نیز منطقه‌ای بی‌نظیر برای توریست‌ها محسوب می‌شود.

موزه لوور

بزرگترین موزه هنر و یک بنای تاریخی در مرکز شهر پاریس در کشور فرانسه می‌باشد. این موزه یکی از شاخصه‌های مشهور فرانسه و پاریس است که در سمت راست رودخانه سن، در منطقه ۱ شهر پاریس واقع گردیده. در این موزه بالغ بر ۳۸۰۰۰ اثر هنری مربوط به پیش از تاریخ تا سده ۲۱ میلادی در فضایی بالغ بر ۷۲۷۳۵ متر مربع جمع‌آوری و در معرض دید قرار گرفته.
موزه لوور از سال ۱۷۹۳ میلادی تا امروز به عنوان موزه عمومی فعال بوده‌است. تمرکز موزه لوور روی هنر، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار بسیاری در این زمینه‌ها در این موزه جای گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به لوح حمورابی، تابلوی بانوی صخره‌ها و تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو دا وینچی اشاره کرد. ساختمان موزه به‌طور کلی دارای ۳ بال و ۵ طبقه است.

نویسنده وگرد آورنده:محسن فضل اله خرازی