مکان های دیدنی امارات

در این مقاله قصد داریم مکان های دیدنی و جذاب کشور امارات را به شما معرفی کنیم.

دبی مال

دبی مال یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی دبی به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب عنوان بهترین مرکز خرید دنیا شد. این جاذبه سالانه با ۸۰ میلیون بازدیدکننده، نام خود را در میان پربازدیدترین مراکز خرید و سرگرمی جهان مطرح کرده است؛ به‌خصوص که بیشتر برندهای لوکس جهان در آن شعبه دارند. در این محل فرصت استفاده از خدمات تفریحی مانند سینما چندبعدی، اتاق وحشت، زمین اسکیت و… برای گردشگران مهیا است؛ ضمن اینکه می‌توان یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا را در دبی مال تماشا کرد.

مرکز خرید مرکاتو

سال‌ها است که مراکز خرید بخش مهمی از جاهای دیدنی دبی را تشکیل می‌دهند. در این میان مرکز خرید مرکاتو اولین مرکز خرید تفریحی در خاورمیانه و کشور امارات است. با توجه به سبک معماری رنسانس، این مرکز چهره شهرهای مدیترانه را در دوران رنسانس اروپا به تصویر می‌کشد.مرکاتو در منطقه‌ مسکونی «جمیرا» واقع شده است و با خیابان‌های سنگ‌فرش و برندهای برتر بین‌المللی، تجربه‌ یک خرید رویایی را برای شما به ارمغان می‌‌آورد.

برج خلیفه

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است که ساخت آن ۶ سال به طول انجامید و در چهار ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد. این سازه بتنی که ۸۲۸ متر ارتفاع دارد، اولین تلاش در تاریخ جهان برای سازه‌ای با این ارتفاع بوده است و در نتیجه طراحان و مهندسان از بهترین و جدیدترین فناوری و طراحی سازه برای آن استفاده کرده‌اند. این برج غول‌پیکر، نمونه‌ای بی‌بدیل از برتری معماری را به رخ دنیا می‌کشد. با توجه به عظمت ساختمان برج، تعجب‌آور نیست.که بسیاری آن را به یک شهر عمودی توصیف می‌کنند که صدها آپارتمان خصوصی، هتل، یک سالن بدن‌سازی بزرگ، استخر، رستوران‌های متعدد و حتی مسجد را در خود جای داده است. طراحی این برج ۱۶۳ طبقه با تلفیق تاثیرات فرهنگی و فناوری مدرن همراه بود تا سازه‌ای با بهترین عملکرد در شرایط آب‌وهوایی دبی ساخته شود. برای آشنایی بیشتر با برج خلیفه، با ما همراه باشید.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا با شن‌های سفید، یکی از بهترین مقاصد ساحلی و جاذبه های گردشگری دبی به‌ شمار می‌رود. در امتداد این ساحل، معروف‌ترین اقامتگاه‌ها و هتل‌های دبی جای گرفته‌اند. این ساحل که در جاده‌ ساحلی جمیرا واقع شده، از امکانات فوق‌العاده‌ای همچون سان‌لانجرها (صندلی‌های راحتی ساحلی) و جایگاه‌های ورزش آبی مثل جت‌اسکی برخوردار است.

اوت لت مال دبی

یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌ها در سفر به دبی خرید است. در این میان تعداد و تنوع زیاد فروشگاه‌های مختلف می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. اوت‌ لت استورها گزینه‌های قابل توجهی هستند که می‌توانید در آن‌ها خریدی خوب و مقرون به‌صرفه انجام دهید.اوت لت دبی مال یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است. این مجموعه با ارائه کالاهایی از برترین برندهای جهان با قیمت‌هایی مناسب، برای هر گردشگری جذابیت دارد. همچنین وجود امکانات تفریحی، آن را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی برای مشتاقان خرید تبدیل کرده است.

جزیره نخل جمیرا

برخی از بهترین هتل‌ها و تفرجگاه‌های دبی در جزیره نخل جمیرا قرار دارد؛ این جزیره هم بین افراد محلی و هم گردشگران پرطرفدار است؛ اما تماشای این جزیره مصنوعی از دور واقعا جذاب است. اگر نمی‌توانید روی جزیره نخل جمیرا (که به‌شکل درخت نخل ساخته شده است) از هواپیما بپرید و با اسکای دایوینگ پرواز کنید،از هتل Atlantis The Palm سوار هلیکوپتر شوید یا در یکی از طبقات بالای برج مارینای دبی جایی را رزرو کنید؛ مثلا برای صرف ناهار در Observatory میز رزرو کنید؛ این‌گونه می‌توانید به‌راحتی از بالا به تماشای یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری بنشینید.

آکواریوم لاست چمبرز

آکواریوم لاست چمبرز در هتل آتلانتیس دبی قرار گرفته است و بزرگ‌ترین آکواریوم در خاورمیانه و آفریقا به‌ شمار می‌رود. جذاب‌ترین قسمت آکواریوم اتاق گمشده نام دارد. این بخش پر از مارپیچ‌ها و تونل‌های پیچ‌درپیچ است که در آن به ماجراجویی در تمدن زیر آب آتلانتیس می‌پردازید. انواع کوسه‌ها، مارماهی‌ها، اسب‌های دریایی و پیراناها در این آکواریوم حضور دارند.لاست چمبرز دارای ۲۰ نمایشگاه از موجودات دریایی و یک مخزن لمسی نمایش تئاتر آبی است که به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی دبی بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار دارد.

دبی مارینا

دبی مارینا با ۸ کیلومتر طول، به خاطر مناظری که در کنار آب می‌توانید به تماشا بنشینید، مسیری پرطرفدار است. اینجا پر از رستوران‌ها و بارهای متنوع است، آما آنچه که این محله را برجسته‌تر می‌کند، ساختمان‌های مسکونی چشمگیر آن است. برج کایان که دومین برج مارپیچ بلند جهان است، در محله دبی مارینا قرار دارد؛ علاوه بر آن، برج الیت رزیدنت که در زمان تکمیل ساخت آن در سال ۲۰۱۲،سومین برج بلند مسکونی دنیا محسوب می‌شد، یکی از جذابیت‌های دبی مارینا محسوب می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از تورهایی که با قایق اجرا می‌شوند، از این محله بازدید کنید و از چشم‌انداز آسمان‌خراش‌های آن لذت ببرید.

نویسنده و گردآورنده: محسن فضل اله خرازی