مکان های دیدنی آلمان

در این مقاله قصد داریم مکان های دیدنی کشور آلمان را معرفی کنیم.

برلین
پایتخت پر چنب‌و‌جوش آلمان که تعدادی از موزه‌های دنیا، معماری مدرن و درخشان و تفریحات شبانه امروزی را در خودش جای داده است. در برلین می‌توانید بنا‌های یادبود جذاب و بقایای دیوار قدیمی برلین را هم ببینید.

مونیخ
شهری زنده با مرکز شهری بدون ترافیک، ساختمان‎‌های به سبک باروک، موزه‌های عالی، کلیساهای باشکوه، سالن‌های نوشیدنی‌فروشی شلوغ و پارک‌های زیبا است.

ناحیه آلپ باوارایی
درمنطقه کوهستانی آلپ باواریایی (Bavarian) قلعه‌های فوق‌العاده زیبای نئوشوانشتاین (Neuschwanstein)، هوهنشوانگاوو (Hohenschwangau) و لیندرهوف (Linderhof) قرار دارند. روستاهای مهمان‌نواز فراوانی هم در این ناحیه می‌توان یافت. بلندترین قله آلمان یعنی زوگزپیتز (Zugspitze) هم در این‌جا قرار دارد که تله‌کابین و مسیرهای کوهنوردی چشم‌نوازی دارد. رفتن به این منطقه را حتما در برنامه سفر به آلمان بگنجانید.

سالزبورگ و برکتزگادن
سالزبورگ و برکتزگادن (Berchtesgaden)، میعادگاه عاشقان موسیقی موتزارت هستند که قلعه‌ای بسیار دیدنی، کنسرت‌ها، کلیساهای باروک و شهری قدیمی و پر از خیابان‌های پیچ‌در‌پیچ در آن قرار دارند. به‌علاوه در اطراف برکتزگادن با وقایع تاریخی نازی و مناظر آلپی عجین شده است.

روتنبرگ
روتنبرگ (Rothenburg) شهری قدیمی است مربوط به قرون وسطی که به خوبی مورد حفاظت قرار گرفته و پر از ردیف‌های ساختمان چوبی همراه با دیوارهای قرون وسطایی است که می‌توان روی‌شان راه رفت. از همین نقطه جاده رومانتیک (Romantic Road) شروع می‌شود و از میان مناظر شگفت‌انگیز خارج شهری عبور می‌کند.

رود موسل
موسل رودخانه‌ای عجیب و آرام که از شهرهایی کوچک پر از مزارع انگور مانند کوخم (Cochem) و بیلستین (Beilstein) و قلعه‌ی محبوب اروپایی یعنی بورگ التز (Burg Eltz) عبور می‌کند.

نورنبرگ
نورنبرگ شهری است با مرکزی تاریخی از ماسه سنگ و بقایای نازی‌ها که‌ در حومه شهر قرار دارد.
ترایر
ترایر قدیمی‌ترین شهر آلمان است با پیاده‌راه‌هایی شلوغ و بناهای تاریخی رومی از جمله دروازه پورتا نیگرا (Porta Nigra gate) است.

لوترلند
شهر زیبایی است که دانشگاه دوست‌داشتنی ارفورت (Erfurt) را در خود جای داده است. دانشگاهی که مارتین لوتر دوران جوانی‌اش را در آن گذراند و از دست آدم‌کش‌های پاپ به آن‌جا پناه برده بود. قلعه ویتنبرگ (Wartburg) جایی که در آن تدریس و سخنرانی کرد و مسیحیت را تغییر داد هر دو در لوترلند هستند.

لایپزیک
لایپزیک بزرگ‌ترین شهر آلمان در ایالت فدرال «ساکسونی» است. لایپزیگ به‌خاطر فضای هنری و فرهنگی دیدنی‌اش معروف است که در آن بزرگان موسیقی همچون «باخ»، «واگنر»، «فلیکس مندلسون» حضور داشته‌اند. گویی در فضای شهر، موسیقی‌ها واقعا دوباره شنیده می‌شوند.
در لایپزیک توریست‌ها می‌توانند از اجراهای باخ در کلیسای «سن توماس» لذت ببرند. یوهان سباستین باخ، موسیقیدان بزرگ آلمانی زمانی در همین کلیسا رهبر «ارکستر سمفونیک» بوده و حالا در همان‌جا دفن شده است. به‌علاوه مکان‌های تاریخی مثل مرکز شهر قدیمی و یا بناهای مهم شهر مثل یادبود «ناپلئون» برای نبرد ملت‌ها و «رایشگریخت» (دادگاه عالی پیشین رایش) جاهای دیدنی لایپزیک به‌حساب می‌آیند. یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های اروپا به نام «آگوستوس‌پلاتز» در محوطه‌ی مرکزی دومین دانشگاه قدیمی آلمان و در این شهر قرار دارد.

نویسنده و گردآورنده:محسن فضل اله خرازی