کدام شهر آمریکا برای مهاجرت مناسب است ؟

در این مقاله قصد داریم در بین شهر های آمریکا چند شهر مناسب برای زندگی رو به شما معرفی کنیم.

نیوجرزی

این شهر دقیقا در مقابل شهر نیویورک قرار دارد و تنها نیم ساعت یا یک ساعت با نیویورک فرق دارد نیوجرزی دقیقا مانند نیویورک است با این تفاوت که قیمت اجاره خونه و قیمت زندگی در این شهر کمتر از نیویورک است.و تا حدی از شهر نیویورک امن تر است.

سانفرانسیسکو

این شهر که به دلیل پل بلندش معروف است شهر امن و شهر خوبی از نظر امکانات رفاهی و از نظر تکنولوژی دقیقا مانند شهر نیویورک است. در این شهر جرم و جنایت نسبت به بقیه شهر ها کمتر است.در این شهر حتی دانشگاه های بسیار خوب و مشهوری هم وجود دارند

واشنگتن

این شهر پایتخت کشور آمریکا است و به نوعی قطب سیاسی و اجتماعی آمریکا است و بیشتر شرکت های دنیا در این شهر واقع شدند مانند شرکت های مایکروسافت و اپل. و اگر دانشجو رشته انسانی هستید و قصد مهاجرت به آمریکا دارید این شهر مناسبی برای شما است ولی هزینه زندگی در این شهر بسیار است.

لس آنجلس

این شهر در آمریکا بین ایرانیان پر طرف دار است به گونه ای که در این شهر منطقه ای وجود دارد برای افراد فارسی زبان این شهر شهر ستارگان هالیوود و خوانندگان است این شهر از نظر امکانات بسیار مجهز است ولی یکی از معایب این شهر این که این شهر جرم و جنایت زیادی دارد و بسیار نا امن است.این شهر نسبت به شهر نیویورک یا شهر های دیگر هزینه بیشتری دارد و شهر پر خرجی است ولی در زمینه دانشگاه و شغل شهر پر امکاناتی است.

هوستون

این شهر در ایالت تگزاس واقع است شهر هیوستون پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت تگزاس و چهارمین شهر پرجمعیت در کشور ایالات متحده آمریکا با جمعیتی بالغ بر ۶٬۳۱۳٬۱۵۸ نفر می‌باشد. همچنین هیوستون به عنوان بزرگترین شهر در جنوب ایالات متحده شناخته می‌شود هیوستون در سال ۱۸۳۶ بر روی کرانه Buffalo Bayo که هم‌اکنون تحت نام Allen’s Landing شناخته می‌شود پایه‌گذاری شد و در پنجم ژوئن ۱۸۳۷ به عنوان شهر، جامعیت یافته است

موقعیت بندری، صنعت راه‌آهن و به دنبال آن کشف نفت در سال ۱۹۰۱ سبب شد تا رشد جمعت در این شهر، شتاب زیادی به خود بگیرد. در میانه قرن بیستم به خانه‌ای برای مرکز پزشکی تگزاس بزرگترین مرکز پزشکی-تحقیقاتی در دنیا و مرکز فضایی ناسا مرکز فضایی جانسونکه مرکز کنترل مأموریتهای ناسا می‌باشد تبدیل شد اقتصاد هیوستون عمدتاً بر پایه انرژی، ساخت و تولید، هوا-فضا و حمل و نقل استوار است. همچنین هیوستون در زمینهمراقبتهای پزشکی و تولید تجهیزات نفتی از شهرهای پیشرو بوده و بعد از شهر نیویورک، مرکز بیشترین شرکت‌ها از بین ۵۰۰ شرکت پردرآمد برتر در رنکینگ مجله فورچنفورچن ۵۰۰ می‌باشد.

بندر هیوستون از نظر حجم مبادلات بین‌المللی، اولین و از نظر حجم کل مبادلات، دومین بندر در ایالات متحده می‌باشد. این شهر دارای طیف وسیعی از مردم با نژادها و مذاهب گوناگون بوده که آن را به متنوع‌ترین شهر در ایالت تگزاس و کل آمریکا بدل کرده‌است. هیوستون، خانه بسیاری از انستیتوها و نمایشگاه‌های فرهنگی بوده که سالانه ۷ میلیون نفر را جذب محدوده موزه (Mueseum District) این شهر می‌کند. همچنین محدوده تئاتر (Theater District) این شهر از نظر اجرای هنرهای نمایشی بسیار فعال می‌باشد

میامی

این شهر جنبه تفریحی و ساحلی دارد و اکثر افراد برای تفریح و سفر به میامی میروند و از طبیعت و مناطق آن استفاده میکنند و لذت میبرند.

سیاتل

در شهرستان کینگ انگلیسی: King County، ایالت واشینگتن قرار دارد و جمعیتش ۷۲۵٬۰۰۰ نفر است. سیاتل میان دریاچه واشینگتن و پوجیت ساوند به انگلیسی:Puget Soundقرار گرفته‌است. سیاتل در ۱۶۰ کیلومتری جنوب مرز آمریکا و کانادا قرار دارد. آب و هوای سیاتل بسیار فصلی می‌باشد. در فصل تابستان، خشک است، اما در فصل زمستان بسیار بارانی است.فتر اصلی شرکت‌های رایانه‌ای مایکروسافت و آمازون، نخستین کافه و دفتر مرکزی استارباکس، و دفتر اصلی شرکت هواپیماسازی بوئینگ در این شهر قرار دارد.ساوند ترانزیت لینک لایت ریل نام قطار بین شهرستانی سیاتل است.

بوستون

مرکز و بزرگترین شهر ایالت ماساچوست آمریکاست. این شهر با جمعیتی بیش از ۶۶۷٬۱۳۷ نفر، بیست و سومین شهر بزرگ آمریکاست. بوستون یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکاست که در سال ۱۶۳۰ توسط مهاجران پیوریتَن تأسیس شده‌است. بوستون بزرگ منطقه‌ای کلان‌شهری شامل بوستون و شهرهای اطراف است. بوستون مرکز حوادث انقلاب آمریکا بود، مانند بوستون تی پارتی

اولین مترو و اولین مدرسه عمومی آمریکا در بوستون ساخته شد.در حال حاضر، شماری از بهترین دانشگاه‌های جهان در این شهر قرار دارد؛ دانشگاه هاروارد )، مؤسسه فناوری ماساچوست ، تافتس دانشگاه بوستون و دانشگاه نورث ایسترن از این جمله اند. بوستون یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین مراکز پزشکی و تحقیقاتی است که چندی از معروفترین بیمارستان‌های دنیا را داراست.بوستون مرکز تعدادی از موفقترین فرنچایزهای ورزشی در آمریکا است؛ بوستون سِلتیکس بوستون رد ساکس و بوستون برویینز نمونه‌هایی از این دست هستند.

ویرجینیا

ویرجینیا ایالتی است که در منطقه آتلانتیک جنوبیِ ایالات متحده واقع شده‌است. ویرجینیا به دلیل اینکه اولین و قدیمی‌ترین قلمرو پادشاهی انگلستان و نیز زادگاه بیشترین رؤسای جمهوری آمریکا بوده با نام‌های مستعار «قلمرو کهن» و «مادر رؤسای جمهور» شناخته می‌شود. جغرافیا و آب و هوای این ایالت تحت تأثیر کوهستان بلوریج و خلیج چساپیک است که زیست‌بوم گیاهی و جانوری این ایالت را پدیدآورده است. پایتخت آن ریچموند، ویرجینیا به انگلیسیو پرجمعیت‌ترین شهر آن ویرجینیابیچ است. همچنین شهرستان فرفاکس از پرجمعیت‌ترین تقسیمات سیاسی آن است. جمعیت تخمینی ویرجینا در سال ۲۰۱۴ بالع بر ۸/۳ میلیون نفر برآورد شده‌است. بر همین اساس ویرجینیا دوازدهمین ایالت پرجمعیت در ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌رود همچنین مقر ساختمان وزارت دفاع (پنتاگون) در این ایالت است.تاریخ این ایالت با چندین قبیله بومی از جمله پوهاتن آغاز شد. در تاریخ ۱۳ مه سال ۱۶۰۷ مستعمره ویرجینیا توسط شرکت ویرجینیای لندن به عنوان اولین مستعمره دائمی انگلیسی در بر جدید پایه‌گذاری شد

فیلادلفیلا

پنجمین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا می‌باشد. این شهر دومین شهر بزرگ ساحل شرقی آمریکا بعد از نیویورک و شهر مهم ایالت پنسیلوانیا می‌باشد.

فیلادلفیا اولین پایتخت آمریکا بوده و قانون اساسی آمریکا در این شهر و در تالار استقلال این شهر به امضا رسیده‌است.

دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه تمپل، دانشگاه ویلانوا، دانشگاه توماس جفرسون، کالج سوارثمور، و دانشگاه درکسل فقط چند نمونه از مؤسسات آموزش عالی این شهر می‌باشند.

بیمارستان کودکان فیلادلفیا از مشهورترین مراکز بهداشت اطفال جهان نیز، در این شهر قرار دارد از مشاهیر فرهنگی برجسته این شهر می‌توان به لوئی کان و بنجامین فرانکلین، و از مراکز جذب گردشگری این شهر موزه هنر شهر فیلادلفیا و مؤسسه فرانکلین را می‌توان نام برد. این شهر معروف به داشتن خوراکی‌های خاص خود است. معروفترین این خوراکی‌ها، «ساندویچ استیک پنیر فیلی» است که عمدتاً در جنوب شهر توسط دو مغازه رقیب هم به نام‌های پتز و جینوز تهیه می‌شود

نویسنده :محسن خرازی