آنچه که درباره زبان انگلیسی باید بدانید.

1- تلفظ ها (accent)

ما در زبان انگلیسی چند نوع تلفظ داریم یکی از آنها زبان بریتیش هست که در کشور هایی مثل: انگلیس و ایرلند

یک نوع تلفظ دیگر در زبان انگلیسی تلفظ مردم استرالیا هست که یک لحجه ای میان زبان مردم آمریکا و مردم انگلیس دارد و بیشتر از تلفظ لحجه بریتیش الهام گرفته شده است.

تلفظ مردم روستایی و به نوعی مزعه دار آمریکایی این لحجه بیشتر در ایالت های تگزاس و مناظق جنوبی استفاده میشود این نوع لحجه در زمان غرب وحشی استفاده میشده در این لحجه کلمات به یکدیگر کشیده میشوند و کلمات هم به صورت روان گفته میشوند.

تلفظ مردم سرخپوست در آمریکا این نوع لحجه صحبت بومی هست و الان کسی استفاده نمیکند از آن ولی این لحجه صحبت کردن یکی از زبان های بومی هست که در آمریکا وجود داشته و حتی خود مردم آمریکا زیاد مسلط به این لحجه نیستند.

2- کار هایی که برای بهتر شدن لحجه باید انجام دهیم چیست؟

1- باید فیلم های انگلیسی ببینید(بدون زیرنویس فارسی)
2-باید آهنگ های انگلیسی گوش بدهید (آهنگ هایی که کلام آرومی دارند)
3-با دوستان خود خانواده خود با آشنایان خود انگلیسی صحبت کنید
4-کتاب و مقالات انگلیسی بخونید
5- بیشتر سرچ های توی اینترنت رو به زبان انگلیسی انجام دهید
6-سعی کنید در طول روز فارسی صحبت نکنید
7-سعی کنید طی زمانی که دارید رو پیشرفته شدن لحجه کار میکنید آهنگ فارسی گوش دادن فیلم به زبان فارسی دیدن یا خوندن مقالات به زبان فارسی را کمتر کنید
8- زیر نظر استاد یا آموزشگاهی کار کنید تا مطمِئن شوید دارید به درستی به انگلیسی صحبت میکنید
9-اخبار نگاه کنید و کلماتی که کنوجه میشوید را یادداشت کنید

3-تاریخچه پدید آمدن زبان انگلیسی

تاریخ زبان انگلیسی به سه دوره کلی تقسیم می‌شود:

  1. انگلیسی باستان: قبلیه سلت‌ها به زبان سِلتی در بریتانیا سخن می‌گفتند. با فتح گل به دست ژولیوس سزار، استقلال سلتی‌ها در قاره اروپا به پایان رسید. که بعدها امپراتوری روم به فرماندهی ژولیوس سزار از سال ۴۳ پس از میلاد، شروع به فتح بریتانیا کردند و آن را یکی از استان‌های روم به نام استان بریتانیا نام نهادند. به دلیل ۴۰۰ سال اشغال این سرزمین توسط رومی‌ها، باعث نفوذ لاتین در سلتی شد.[۱] امپراتوری روم به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم گردید. امپراتوری روم غربی به سرعت رو به زوال و آشوب رفت و بریتانیای روم نیز سقوط کرد. در آن زمان بریتانیای سقوط کرده، رفاه بهتری نسبت به سایر مکان‌های امپراتوری روم غربی داشت.
  2. انگلیسی میانه: قبلیه سلت‌ها به زبان سِلتی در بریتانیا سخن می‌گفتند. با فتح گل به دست ژولیوس سزار، استقلال سلتی‌ها در قاره اروپا به پایان رسید. که بعدها امپراتوری روم به فرماندهی ژولیوس سزار از سال ۴۳ پس از میلاد، شروع به فتح بریتانیا کردند و آن را یکی از استان‌های روم به نام استان بریتانیا نام نهادند. به دلیل ۴۰۰ سال اشغال این سرزمین توسط رومی‌ها، باعث نفوذ لاتین در سلتی شد.[۱] امپراتوری روم به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم گردید. امپراتوری روم غربی به سرعت رو به زوال و آشوب رفت و بریتانیای روم نیز سقوط کرد. در آن زمان بریتانیای سقوط کرده، رفاه بهتری نسبت به سایر مکان‌های امپراتوری روم غربی داشت.
  3. انگلیسی نو: موج بعدی نوآوری در زبان انگلیسی با رنسانس متقارن شد. احیای دانش‌پژوهی کلاسیک کلمات قدیمی لاتین و یونانی زیادی را به زبان انگلیسی وارد کرد. دو عامل اصلی دیگر بر زبان تاثیر گذاشت و به جداسازی انگلیسی مدرن و میانه کمک کرد. اولین عامل دگرگونی بزرگ واکه‌ها Great Vowel Shift (تغییری در تلفظ که در حدود سال 1400 شروع شد) و دومین عامل ظهور ماشین چاپ بود

نگلیسی در انگلستان و جنوب شرقی اسکاتلند تکامل یافت. از دیگر زبان‌های ژرمنی می‌توان به آلمانی، هلندی، دانمارکی، سوئدی و نروژی اشاره کرد. امروزه تقریباً نیمی از مجموعه واژگان و دستور زبان انگلیسی از زبان‌های ژرمنی و نیمی دیگر را وام‌واژه تشکیل می‌دهد که بیشتر آن‌ها از زبان‌های لاتین، فرانسوی، بخشی از یونانی و دیگر زبان‌ها وارد انگلیسی شده‌اند.[۱۲][۱۳] انگلیسی باستان شباهت بسیار زیادی به آلمانی باستان داشت؛ چون انگلیسی‌زبان‌ها، بیشتر، از ژرمن‌ها بودند که از آلمان وارد بریتانیا شدند و به نوعی زبان آلمانی را می‌توان مادر زبان انگلیسی دانست. به دلیل نقش و نیروی بالای بریتانیا در گستره‌های نیروی نظامی، اقتصاد، علم، سیاست و فرهنگ بر جهان پس از سده هجدهم و مخصوصاً ایالات متحده آمریکا از سدهٔ بیستم میلادی به این سو، زبان انگلیسی در سطح جهان گسترش یافته و به عنوان زبان بین‌المللی، زبان‌مادری، زبان دوم، زبان خارجه و زبان میانجی در بسیاری از کشورهای جهان کاربرد پیدا کرده‌است

رقابت با زبان‌های دیگر
انگلیسی زبانی است که به جای دفع واژه‌های بیگانه همیشه آن‌ها را در دایره لغات خود پذیرفته است. این زبان حذف سریع واژه‌های قدیمی و ساخت واژه‌های جدید را نشانه پویایی خود می‌داند. انگلیسی زبانان مدام در حال ساخت واژه‌های جدید برای مفاهیم رو به رشد فنی و هنری و ورزشی هستند. البته انگلیسی همان‌طور که بیشترین واژه‌ها را جذب کرده، بیشترین واژه‌ها را نیز به زبان‌های دیگر قرض‌داده است. این مسئله چندان خوش‌آیند مسئولان و ادبای زبان‌های دیگر نیست، مثلا فرانسوی‌ها در تلاشند تا قوانینی برای ممنوع سازی استفاده از لغات انگلیسی در داخل کشورشان بنویسند. انگلیسی آمریکایی در طول سالیان تبدیل به لهجه‌ای متمایز، با تغییرات نسبتا زیاد شد. هر ملیت و قومیتی که در ممالک انگلیسی زبان سکونت کردند، تعدادی از کلمات خود را وارد زبان انگلیسی کردند
مدرک های زبانی که برای زبان انگلیسی وجود دارد
اولین مدرکی که در زبان انگلیسی می‌توانید دریافت کنید، مدرک FCE است که این مدرک نمایانگر این مسئله است که سطح زبان انگلیسی شما برای مکالمه و نوشتار روزانه در سطح بالاتر از متوسط است. مدرک FCE برای کار کردن یا تحصیل مناسب است. این آزمون شامل پنج بخش شنیداری، گفتاری، خواندن، نوشتاری و استفاده از زبان انگلیسی است که پس از قبولی در این آزمون، مدرک شما از طرف بسیاری از دانشگاه‌ها و ادارات دولتی و خصوصی مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

افرادی که قصد مهاجرت ندارند اما تمایل به دریافت مدرک زبان انگلیسی دارند که بدون تاریخ انقضا باشد، مدارک دائمی زبان انگلیسی کاملا مناسب آن‌ها است. مدارک FCE، CAE و CPE از آزمون‌های دانشگاه کمبریج انگلیس هستند که هر ساله در ۱۳۰ کشور جهان از جمله ایران برگزار می‌شوند و جزو آزمون‌های آکادمیک و حرفه‌ای زبان انگلیسی محسوب می‌شوند که تاریخ انقضا ندارند

درجه بندی مدرک زبان انگلیسی
مهارت زبان آموزان با 6 سطح مختلف تقسیم بندی می شود. سطح مقدماتی، صفر یا A1، سطح مبتدی یا A2، سطح متوسط یا B1، سطح متوسط رو به بالا یا B2، سطح حرفه ای یا C1، سطح پیشرفته و تسلط کامل یا C2 سطوحی هستند که بر اساس متد اروپایی برای سنجش تسلط زبانی متقاضیان ایجاد شده اند.
اما درجه بندی زبان انگلیسی با توجه به هدفی که شما دارید متفاوت است. اگرچه همه این درجات شامل سطوح مختلف می شوند، اما هر کدوم از آن ها سختی خاص خود را دارند و برای هدفی خاص ارائه می شوند. برخی از درجات مثل تافل برای کاربردهای گوناگون مثل تحصیل در دانشگاه های بین المللی، کار و حتی زندگی در کشوری دیگر کاربرد دارند، اما درجاتی هم هستند که معمولا یک هدف را دنبال می کنند، هر چند که برای دیگر مواقع هم می توانند کارایی داشته باشند.

برای مثال مدرک BEC
بهترین مدرک زبان برای مهاجرت کدام است؟
اکثریت افراد برای مهاجرت نیاز به ارائه مدرک زبان دارند. حتی عده کمی هم که نیاز ضروری به مدرک ندارند، برای زندگی در یک کشور خارجی باید از سطح زبان انگلیسی خوبی برخوردار باشند.
هنگام مهاجرت تحصیلی و کاری، به احتمال زیاد به گواهی زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت. این گواهی نشان می دهد که دانش لازم برای شرکت در کلاس ها، درک کتاب های درسی، تدریس استاد، تعامل با همکاران شرکت و مردم را دارید.
برای اینکه بتوانید یک مدرک معتبر زبانی دریافت کنید بسته به سطح فعلی زبان شما، ممکن است لازم باشد تا تلاش زیادی را در این راه داشته باشید. شاید بهتر باشد مدرک های زبان به ترتیب را بهتر بشناسید تا بدانید کدام گزیته برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.
در هر صورت مدرک تافل محبوب ترین گواهینامه زبان انگلیسی در سطح دنیا است. اما آزمون آیلتس هم جزو آزمون های پرطرفدار است، خصوصا تست آکادمیک آن که برای تحصیل در دانشگاه ها و کالج ها طراحی شده است. به عبارت بهتر ترتیب مدارک زبان انگلیسی چه برای مهاجرت و چه از لحاظ تقاضا، به شکل زیر خواهد بود.
• آزمون TOEFL
• آزمون IELTS
• آزمون PTE
• مدارک زبان انگلیسی کمبریج CPE
• گواهی انگلیسی تجاری یا BEC
• تست زبان برای ارتباطات بین المللی TOEIC
• سایر مدارک زبانی بین المللی از جمله EFSET، Duolingo، ISE
• انواع دیپلم داخلی زبان

مدرک زبان انگلیسی آیلتس
این نوع آزمون برای افراد متقاضی مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان از اهمیت بالایی برخوردار است. در درجه‌بندی مدرک زبان انگلیسی می‌توان بعد از تافل معتبرترین مدرک را مدرک آیلتس در نظر گرفت. این آزمون برای اولین بار در سال 1989 برگزار شد. اما از سال 1995 با استقبال کاربران و زبان‌آموزان روبرو شد

آزمون آیلتس در سه نوع آکادمیک، جنرال و لایف اسکیلز برگزار می‌شود. اعتبار این مدرک زبان انگلیسی نیز دو سال است و پس از این دوره، فرد باید از طریق ارائه مدارک مرتبط با فعالیت مداوم در حوزه زبان یا از طریق شرکت مجدد در آزمون، اعتبار آن را تمدید کند.
آزمون آیلتس از دیگر آزمون‌های معتبری است که در سطح جهان وجود دارد. این روزها درخواست جهت کسب مدرک آیلتس افزایش ‌یافته و بیشتر دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان در سرتاسر دنیا تنها مدرک آیلتس را معتبر می‌دانند.
این آزمون از 0 تا 9 نمره داشته و اگر قصد مهاجرت دارید باید پیش از آزمون بررسی کنید که حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای قبولی در دانشگاه‌ها یا برای مهاجرت چند است؟ آیلتس نیز همچون تافل هر چهار مهارت مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتاری را سنجیده و به هر یک نمره‌ای مجزا می‌دهد که درنهایت نمره میانگین شما موردقبول است.
این مدرک نیز اعتباری دوساله دارد و به‌صورت حضوری در ایران برگزار می‌شود. توجه داشته باشید که شرکت در هر دو نوع آزمون آیلتس و تافل نیازمند پرداخت مبلغ است. کلاس آیلتس آنلاین در مرکز زبان ایرانیان با بالاترین کیفیت درحال برگزاری است. تفاوت مدرک آیلتس و تافل شاید بتوانید شما را در انتخاب نوع مدرک انگلیسی مورد نظرتان کمک کند.

مدرک زبان انگلیسی تافل
به این مورد نیز توجه باشید که تمام مهارت‌های چهارگانه در آزمون تافل در یک روز برگزار خواهد شد. مدرک زبان انگلیسی تافل تا دو سال معتبر است و در این دوره می‌توان برای کار، ادامه تحصیل یا حتی مهاجرت آن را به سازمان‌های مربوطه ارائه داد.
تافل آزمونی معتبر است که نمره آن از 0 تا 120 در نظر گرفته می‌شود. مدرک تافل در بیشتر از 9 هزار دانشگاه و موسسه آموزشی جهان مورد قبول است. بیشتر افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور و دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان را دارند به نمره قبولی این آزمون نیاز دارند.
آزمون تافل در چهار مهارت اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ برگزار می‌شود. برخلاف آزمون آیلتس که امتحان اسپیکینگ در روز مجزایی غیر از سه مهارت دیگر برگزار می‌شود، برای تافل در یک روز هر چهار مهارت آزمون گرفته می‌شود. در نظر داشته باشید که آزمون تافل به‌صورت اینترنتی برگزارشده و مدت اعتبار مدرک آن دو سال است
قدیمی‌ترین آزمون و مدرک زبان انگلیسی تافل است. این آزمون توسط سازمان ITS: Educational Testing Service برای اولین‌بار در سال 1947 بنا نهاده شد. این آزمون در اوایل دوران برگزاری بر روی تشخیص لهجه و گرامر آمریکایی متمرکز بود و به‌صورت کاغذی برگزار می‌شد. مدتی بعد نسخه اینترنتی آزمون تافل در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
اما به دلیل مشکلات متعدد در تأمین امنیت این نوع آزمون، کاربران استقبال زیادی از این روش جدید در برگزاری آزمون نکردند. پس از آن نسخه اینترنتی دیگری برای آزمون تافل معرفی گردید. این نسخه Internet based TOEFL: ibt نام دارد که امروزه نیز برگزار می‌شود. نکته مهم این است که در آزمون‌های امروزی تنها بر گرامر، لهجه و نوشتار آمریکایی تمرکز نخواهد شد.

4-آیا زبان انگلیسی مورد نیاز ما هست؟
بله شما در رشته ای بروید باید به زبان انگلیسی مسلط باشید به دلیل اینکه بیشتر کتاب ها بیشتر مقاله ها و بیشتر به زبان انگلیسی هستند و حتی برای مهاجرت کردن شما باید میزان زیادی از زبان انگلیسی بدانید اونطور که در جهان و مقاله ها نوشته شده است شما باید در قرن حاضر به زبان انگلیسی و کامپیوتر مسلط باشید حتی در زمینه کامپیوتر هم زبان انگلیسی مهم است و تاثیر زیادی دارد دانستن آن
5- ریشه در زبان های دیگر شما اگر به زبان های دیگری مسلط باشید مانند ایتالیایی آلمانی فرانسوی به صورت خیلی راحتی میتوانید زبان انگلیسی رو فرابگیرید به دلیل اینکه زبان انگلیسی ریشه در زبان های اروپایی دارد و از آنها الام های زیادی گرفته است و حتی برعکس اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید میتوانید این سه زبان را یاد بگیرید زبان انگلیسی بین زبان های بین المللی یکی از راحت ترین زبان ها از نظر گرامر و البته از نظر دیکته است به دلیل اینکه بیشتر کلمات در انگلیسی همان طور که نوشته میشوند خوانده میشوند و این به راحت تر
شدن یادگیری زبان کمک بسیاری میکند

6-اشتباهات رایج در یادگیری زبان انگلیسی
1-ترجمه کردن کلمات فارسی به انگلیسی:یکی ازاشتباهاتی که زیاد هست این هست که خیلی افراد فارسی یا کلمات زبان فارسی رو به انگلیسی ترجمه میکنند این کار اشتباه هست به دلیل اینکه هم گرامر زبن فارسی با زبان انگلیسی تفاوت دارد هم نوع کلمات و چیدمان آنها شما برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی باید زبان انگلیسی رو جوری یاد بگیرید مثل وثتی کلاس اول ابتدایی هستید و زبانی بلد نیستید باید زبان انگلیسی رو درک کنید و همانجور با همان نوع زبانی که دارد با اصطلاحاتی که دارد یاد بگیرید اینجور یادگرفتن زبان انگلیسی به بهتر شدن زبانتون کمک میکند و سرعت یاد گرفتن اون زبان رو هم بالاتر میبیرد چه در زبان انگلیسی چه در زبان آلمانی یا هر زبان دیگری

2-برای یادگیری زبان انگلیسی فعالیت های جدایی انجام نمیدهند و فقط در روز های داشتن معلم یا کلاس زبان تمرین میکنند این کار اشتباه است شما باید بعد از خارج شدن از کلاس جدا از دوره کردن مطالب اون دوره خودتان وارد اینترنت شوید و درباره اون کلمات یا درباره اون نکات گرامری که به شما گفته شده است تحقیق کنید یا مطالبی جدا از مطالبی که در آموزشگاه و کتاب گفته شده است را مطالعه کنید
2- رد شدن از کلماتی که داخل فیلم آهنگ یا اخبار و کتاب میشنویم و میخوانیم بعد از دیدن هر فیلم یا شنیدن هر موزیک یا خواندن هر کتاب مقاله ای باید کلمه هایی که متوجه شدیم را یادداشت کنیم و بعد از یادداشت کرئن آن کلماتی که میدانیم باید کلماتی که متوجه نشدیم را دراینترنت سرچ کنیم و معنی آن و وقتایی که میتوانیم ازآن کلمه استفاده کنیم را در داخل اینترنت پیدا کنیم
7-زبان انگلیسی در ایران
زبان انگلیسی یکی از پر تاثیر ترین زبان ها بر فارسی است این زبان کلمات بسیار زیادی را از انگلیسی وارد فارسی کرده است اصطلاحاتی مثل کنترل موبایل کامپیوتر و…
حتی در ایران زبان انگلیسی ادقام شد و زبان فینگلیش را درست کرد
فیلنگلیش:فینگلیش فارسی است اما بجای گداشتن کلمات . حروف فارسی حروف انگلیسی جای حروف فارسی استفاده میکنند مانند salam که همان کلمه سلام در فارسی است.

این مقاله توضح کوچیکی از دنیای زبان انگلیسی است زبان انگلیسی زبانی است که توی دهه حاضر و دهه های آینده بسیارر کاربردی است و خواهد بود و اگر میخواهید بخشی از کارتان را چه در دانشگاه چه در محل کار راحت تر شود زبان انگلیسی را فرابگیرید.


نویسنده و گردآورنده مقاله:محسن فضل اله خرازی