آزمون گوته چیه؟

موسسه زبان شایستگان زمردر این بخش قصد دارد یکی از آزمون های معتبر زبان آلمانی را به شما معرفی کند. آزمون موسسه گوته چیست؟ آزمون های موسسه گوته یک سری امتحان هستند که از سطوح A1 تا C2 متفاوت هستند. لطفا توجه داشته باشید که هر شخصی می تواند در آزمون ها موسسه گوته شرکت نماید و نیازی نیست که دوره های آموزشی موسسه گوته را نیز شرکت کرده باشند. اما باید بدانید که سطح مورد نظر در آزمون را باید کسب کرده باشید. پس بیایید ببینیم آزمون گوته چیست ؟

آزمون های Goethe – Zertifikat

امتحان برای کسانی است که قصد دارند در دوره های دانشگاهی آلمان شرکت کنند ، در آلمان کار یا زندگی کنند و یا سطح خود را به موسسات بین المللی نشان دهند. هم چنین برای کسانی که عضوی از خانواده شان در آلمان زندگی می کند نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. امتحان Goethe – Zertifikat در ۶ سطح برگزار می شود. این سطوح بر اساس CEFR هستند از A1 تا C2 می باشد.

سطح Goethe – Zertifikat A1

ابتدایی ترین سطح امتحان گوته سطح A1 می باشد. در این سطح شما باید پایه ای ترین کلمات و جملات زبان آلمانی را یاد گرفته باشید. با گذراندن سطح A1 آزمون گوته شما نشان خواهید داد که:می توانید یک مکالمه ساده را به زبان آلمانی برقرار کنیدمی توانید مکالمات روزمره ساده و اصطلاحات بسیار معمول را استفاده کنید.خودتان را معرفی کنید، از دیگران بپرسید که کجا زندگی می کنند، چه کسانی را می شناسند و چه چیزهایی دارند.

سطح Goethe – Zertifikat A2

سطح دوم امتحان گوته سطح A2 می باشد که برای بزرگسالان طراحی شده است. اگر می خواهید بدانید این سطح آزمون گوته چیست؟باید بدانید که سطح مناسب برای نوجوانان Fit in Duetsch نامیده می شود. برای داشتن سطح A2شما باید بتوانید کارهای زیر را با زبان آلمانی انجام دهید: اصطلاحات روزمره زبان آلمانی را بفهمید و استفاده کنیدبتوانید منظور خودتان را در موقعیت های معمولی و روزمره برسانیدبتوانیددر مورد گذشته خود به صورت بسیار ساده اطلاعاتی را بیان کنید.

سطح Goethe – Zertifikat B1

سطح سوم امتحان گوته سطح B1 می باشد. این سطح جزو سطوح متوسط زبان آلانی است و معمولا برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه های آلمان یا اقامت در کشور آلمان را داشته باشند باید این سطح را داشته باشند. برای این سطح باید بتوانید:مکالماتی آلمانی که مربوط به کار، مدرسه، دانشگاه و … دارد را تا حدود زیادی متوجه شوید.می توانید در مورد اکثر موضوعات که در آلمان با آن مواجه می شوید صحبت کنید.در مورد موضاعات خیالی و غیر قابل لمس هم می توانید صحبت کنید.

سطح Goethe – Zertifikat B2

این سطح امتحان سطح بالاتر از متوسط زبان آلمانی را نشان می دهد. معمولا برای مهاجرت و اقامت سطح بالاتر از B2 از شما در خواست نمی شود.کسانی که می خواهند در رشته های پزشکی فعال باشند حتما باید این سطح را داشته باشند.معمولا برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های آلمان باید مدرک B2 آلمانی را داشته باشید.کسانی که می خواهند برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند باید بتوانند در این سطح زبان آلمانی را متوجه شوند.برای داشتن سطح B2 شما باید بتوانید:متون پیچیده و موضاعات انتزاعی زبان آلمانی را بفهمید.بتوانید آلمانی را روان صحبت کنید و یک مکالمه معمولی در مورد موضاعات مختلف انجام دهید.

سطح Goethe – Zertifikat C1

این سطح زبان آلمانی سطح پیشرفته ۱ می باشد که مدرک C1 را شامل می شود. این سطح برای کسانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می خواهند در آلمان باشند کاملا مناسب است. شما با داشتن سطح C1 هر گونه مهاجرت و یا ویزای تحصیلی و اقامتی را بدون هیچ مشکلی بدست خواهید آورد.

سطح Goethe – Zertifikat C2

این سطح از آزمون پیشرفته ترین سطح زبان آلمانی است. در این سطح شخص به صورت کامل و مسلط می تواند به زبان آلمانی صحبت کند.

نحوه ثبت نام آزمون گوته چیست ؟

مرحله اول ثبت نام: وارد سایت رسمی موسسه گوته شوید.

برای این کار می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام: کشور و سنتر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در این مرحله میتوانید کشور و موسسه ای که می خواهید در آن امتحان دهید را انتخاب کنید.

مرحله نهایی : ساخت اکانت و پرداخت هزینه

در این مرحله شما باید یک اکانت بسازید و اطلاعات شخصی خود را با دقت وارد کنید. پس از آن با پرداخت هزینه می توانید ثبت نام خود را قطعی کنید.

موسسه زبان زمر

آزمون گوته