مکان های دیدنی کشور ژاپن

مکان های دیدنی کشور ژاپن
ژاپن یکی از کشورهای قدیمی در دنیا است و به همین دلیل مکان های دیدنی بسیاری دارد که از زمان های قدیم به جا مانده اند در این مقاله قصد داریم مکان های دیدنی کشور ژاپن را به شما معرفی کنیم.

کاخ امپراطوری در توکیو
اولین جایی که در توکیو باید به آن سربزنید قصر امپراتوری است، بهتر است تمام روز خود را برای بازدید از این کاخ بگذارید، چون این‌ جا را با عجله و سرسری نمی‌شود دید. اصلا لطف دیدن این کاخ در گشت و گذار در باغ‌ها و پارک‌های قرن هفدهمی آن است.خانواده سلطنتی ژاپی یکی از طولانی‌ترین پادشاهی‌های موروثی جهان است اما ما انسان‌های عادی تمام طول سال می‌توانیم از خانه‌ آنها بازدید کنید و در پارک‌هایشان قدم بزنیم. البته اگر به ژاپن می‌روید سعی کنید حتما در فصل بهار این کار را انجام دهید، چون دیدن باغ‌های توکیو بدون شکوفه‌های گیلاس آن صفای چندانی ندارد.خندق‌های زیادی دور تا دور قصر وجود دارند و روی این خندق‌ها پل‌هایی ساخته شده که زیبایی منظره را دوچندان می‌کنند. اگر تا شب در اطراف قصر بمانید شانس دیدن این پل‌ها و شکوفه‌ها را در نورپردازی هنرمندانه شهر هم خواهید دید که حتی از منظره روز آن هم مسحور کننده‌تر است.

منطقه گینزا
دیدید گفتم مقاومت کنید بهتر است؟! حالا می‌توانید یک روز تمام را به خرید کردن در این منطقه بگذرانید. این منطقه دیدنی توکیو یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مراکز تجاری توکیو است. خیلی‌ها حتی آن را با میدان تایمز (Times Square) نیویورک مقایسه می‌کنند. در این منطقه می‌توانید گران‌ترین برند‌های دنیا را پیدا کنید. اما اگر چیزی هم نخرید، گشت و گذار در خیابان‌ها و خوردن غذا یا عصرانه در یکی از قهوه‌خانه‌ها یا رستوران‌های این منطقه‌ هم خالی از لطف نیست.محله گینزا حدود ۱۰ مرکز خرید بزرگ و مدرن در خود دارد و در تمام این مراکز خرید می‌توانید بوتیک، لوازم خانه، گالری‌های هنری، صنایع دستی را تهیه کنید. هر وقت هم خسته شدید به مرکز خرید اتویا (Itoya) بروید. در این مرکز یکی از بهترین مراکز آرامش و ماساژ توکیو است، چند ساعتی را در این مرکز بگذرانید و تمام خستگی ساعت‌ها خرید کردن را از تن به در کنید.

معبد سنسو-جی
یکی دیگر از دیدنی‌های باستانی توکیو که تصویر زیبایی از تاریخ و فرهنگ ژاپن قدیم را به شما نشان می‌دهد معبد سنسو-جی در محله آساکوسا (Asakusa) است. برای رسیدن به این معبد باید ابتدا از خیابان طولانی ناکامیزه (Nakamise) رد شوید. در این خیابان دست‌فروش‌ها ماسک، شانه‌های ساخته‌شده از آبنوس و چوب، اسباب‌بازی‌های چوبی، کیمونو و پارچه و هر چه که تصور کنید را در بساط خود می‌فروشند.

خود معبد در سال ۶۴۵ قبل از میلاد مسیح ساخته شده و معماری سنتی ژاپنی آن در تمام توکیو بی‌نظیر است. از چشمگیرترین بخش‌های معبر می‌توان به دروازه کامیناری-مون (Kaminari-mon) اشاره کرد که یک فانوس کاغذی قرمز با ارتفاع ۳.۳ متر دارد. روی فانوس نوشته «دروازه ساعقه» و در اطراف آن عود معروف «وت» می‌سوزد که ژاپنی‌های قدیمی می‌گویند درد و مرض را از بدن دور می‌کند. حتی می‌توانید افرادی را ببینید که با دست دود عود را مشت کرده و به سر و صورت خود می‌زنند.

یکی دیگر از جاذبه‌های معبد سنسو-جی توکیو قوهای مقدس معبد هستند. می‌گویند این قوها پیغام‌بران معبد بوده‌اند و همچنین با برداشتن یک کارت از میان دسته کارت‌ها آینده افراد را پیش‌گویی می‌کرده‌اند.در واقع محله آساکوسا یکی از جاهایی است که تضاد بین ژاپن مدرن و پر زرق و برق و ژاپن آرام و متین و باستانی را نشان می‌دهد. مردمی که در این معبد و خیابان‌های اطراف آن رفت و آمد می‌کنند اکثرا کیمونو پوشیده‌اند و با کالسکه‌های قدیمی ژاپنی به نام ریکشا جابجا می‌شوند. شما هم می‌توانید یک ریکشا کرایه کنید و در اطراف معبد گشت بزنید. و اگر می‌توانید شب هم به اینجا بازگردید چون دیدن معبد غرق در نورهای رنگی در آسمان تیره و تاریک شب تجربه‌ای کاملا متفاوت است.

درخت آسمانی توکیو
یک بعد از ظهر ملایم و بهاری به برج ۶۳۴ متری درخت آسمانی توکیو بروید. این جاذبه‌ی بی‌نظیر توکیو ترکیبی است از خرید در بوتیک‌های شیک، نوشیدن چای و قهوه در کافه‌ها و ایستادن روی تراس و تماشای توکیو از منظره‌ی ۳۶۰ درجه، حتی اگر بخت با شما یار باشد و هوا آلودگی کمتری داشته باشد می‌توانید کوه فوجی را هم از آن بالا ببینید.درخت آسمانی توکید بلندترین ساختمان در توکیو و یکی از بلند‌ترین‌ها در جهان است. دو تراس مشاهده در ارتفاع‌های ۳۵۰ متری و ۴۵۰ متری قرار دارند، اما اگر ترس از ارتفاع دارید فکر رفتن به این تراس‌ها را از سرتان بیرون کنید. چرا؟ چون کف این تراس‌ها از شیشه ساخته شده و وقتی پایین را نگاه می‌کنید تمام مناظر اطراف با اندازه‌های ریز زیر پایتان است.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که بازدید از برج و تراس‌های شیشه‌ای آن رایگان نیست و باید مبلغی را برای ورود بپردازید

پارک و باغ وحش اینوکاشیرادر قلب شلوغ و پرجمعیت شهر توکیو پارک‌های زیادی هستند که برای تماشای شکوفه‌های گیلاس می‌توانید در آنها گردش کنید. ولی حالا که از موزه‌ استودیو جبیلی بیرون آمده‌اید بهتر است به پارکی که به آن چسبیده هم سری بزنید.

مطمئن باشید از آمدن به این پارک ناامید نمی‌‌شوید، چون به محض پاگذاشتن در آن انگار به بهشت گمشده وارد شده‌اید. محیط آرام و بی سر و صدای پارک تمام استرس و شلوغی مرکز شهر توکیو را از یادتان می‌برد.

چهارراه شیبویا
دلتان می‌خواهد محل فیلم‌برداری فیلم‌های معروف «سریع و خشن» و «گمشده در ترجمه» را ببینید؟ پس در سفرتان به توکیو حتما به چهارراه شیبویا هم سری بزنید. این یکی از شلوغ‌ترین خطوط عابر پیاده در تمام دنیاست. در واقع در سال‌های اخیر چهارراه شیبویا را به نام نماد توکیو می‌شناسند.

خوب حالا که چهارراه را دیدید و از آن گذر کردید چه؟ کدام یک از دیدنی‌های توکیو را در همین نزدیکی می‌توانید پیدا کنید؟ اگر اهل فیلم دیدن هستید حتما فیلم «هاچیکو» (Hachiko) با بازی ریچارد گییر را دیده‌اید. این فیلم در مورد سگی بود که هر روز به ایستگاه راه‌آهن می‌آمد تا صاحبش را تا خانه همراهی کند. و وقتی که صاحب سگ از دنیا می‌رود باز هم طبق معمول هر روز به ایستگاه می‌رود. شاید بدانید که داستان این سگ براساس یک سگ واقعی است و بعدها افراد آن محله به یادبود هاچیکو یک مجسمه کنار ایستگاه قطار بناکردند. دیدن این مجسمه برای کسانی که فیلم را دیده‌اند خیلی خاطره‌انگیز خواهد بود.

نویسنده و گردآورنده:محسن فضل اله خرازی