مکان های دیدنی ایتالیا

در این مقاله قصد داریم مکان های دیدنی ایتالیا را به شما معرفی کنیم.

elba

شهر ورونا ایتالیا

شهر ورونا تا حدود زیادی به خاطر اینکه شهریست که داستان رومئو و ژولیت در آنجا شکل گرفته، معروف شده است ولی تاریخ ورونا به خیلی قبل تر از نوشتن این نمایشنامه بر می گردد. در شهر شگفت انگیز ورونا یک آمفی تئاتر رومی وجود دارد که 2000 سال قبل ساخته شده است. علیرغم قدمت زیادی که آمفی تئاتر ورونا دارد، به بهترین شکل باقی مانده است و گنجایش میزبانی از 30 هزار نفر را دارد. در حال حاضر توریست ها و گردشگران می توانند در اجراهای موسیقی زنده این آمفی تئاتر حاضر شوند و به نوعی فرهنگ و تاریخ ایتالیا را زنده نگه می دارند.

هرکولانیوم

در پایه کوه وزوو، شهر باستانی هرکولیوم قرار گرفته است. هرکولیوم شهری با قدمت 2000 هزار ساله است که در اثر فوران آتشفشان از بین رفته است. دقیقا مثل رقیب بزرگترش شهر پمپی که در اثر فوران گدازه های آتشفشانی، بیشتر ساختمان های آن تبدیل به فسیل شدند.توریست هایی که از هرکولانیوم دیدن می کنند می توانند خانه های اصلی شهر قدیمی که مرمت شده اند، همینطور اسکلت های فسیل شده، اعلان های قدیمی و کاشی و سفال های زیبای هزاران سال قبل را ببینند.

البا

جزیره البا تاریخ طول و درازی دارد. در جزیره البا قبلا قوم لیگور، یونانی ها، اتروسک ها و رومی ها سکونت داشتند. مشهور ترین ساکن جزیره البا ناپلئون بود که در سال 1814 به البا تبعید شد. خانه های زمستانی و تابستانی ناپلئون هنوز در جزیره پابرجا هستند و از آنها برای سکونت توریست ها استفاده می شود. البا همچنین سومین جزیره بزرگ ایتالیا می باشد که بیش از 150 ساحل دارد.

پارک ملی گرن پارادیزو

پارک ملی پارادیزو واقع در طبیعت سرسبز و زیبای آلپ یکی از مقصد های خیره کننده با مناظر بی نظیری از کوه و فرصت های باورنکردنی برای کوه پیمایی می باشد. پارک ملی گرن پارادیزو در ابتدا با هدف حفاظت از جمعیت بزهای کوهی محلی تاسیس شد ولی در حال حاضر از حیوانات زیادی مثل گورکن ها، گرگ ها، سیاهگوش، قاقم، حفاظت می کند. از جمله فعالیت های فصلی که در پارک ملی پارادیزو می توانید انجام دهید کوهپیمایی در تابستان، اسکی کردن در زمستان و عکاسی از گل های تازه در بهار می باشند.


قصر داسال

قصر داسال یک بنا از دوره رنسانس است که در شهر اربینو ایتالیا قرار گرفته است. قصر داسال در قرن 15 ساخته شد. بیشترین تعداد افرادی که تا کنون در این قصر ساکن بودند به طور میانگین 600 نفر است. قصر داسال در حال حاضر به روی عموم باز است. بسیاری از اتاقهای قصر بازسازی شده اند تا به همان شکلی که در قرن پانزدهم بودند در آیند. در قصر داسال همچنین گالری ملی مارکه قرار دارد که مجموعه های بی شماری از نقاشی های دوره رنسانس را نمایش می دهد.

سانتا ماریال دل گرازی

سانتا ماریا دل گرازی یک کلیسا و صومعه در شهر میلان است. بنای صومعه مریم مقدس، نمونه برجسته ای از معماری دوره رنسانس است که جزئیات معماری آن دوره مثل سالن تزئین شده و ورودی پر نور در آن دیده می شود. نکته قابل توجهی که در مورد کلیسا و صومعه سانتا ماریا وجود دارد این است که تابلوی معروف شام آخر اثر لئورناردو داوینچی در این کلیسا قرار دارد. بیشتر توریست ها برای دیدن این تابلوی معروف به سانتا ماریا می آیند.

پورتفینو

پورتوفینو بندری با منظره هایی بی نظیر و ردیفی از خانه های بالای تپه و لبه آب است. پورتوفینو یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایتالیا است که فاصله خیلی کمی با جنوا دارد. سفر به یک روستای کوچک ماهیگیری در همان حوالی به یک سفر یک روزه معروف تبدیل شده است. در پورتوفینو آثار تاریخی مانند قلعه کاستلو براون وجود دارد که در قرن 16 ساخته شد و یک کلیسا به نام سنت مارتین که در قرن یازدهم ساخته شد. اما جاذبه واقعی شهر پورتوفینو استراحت در محیط ارام و زیباست. توریست ها می توانند اوقات خود را با قدم زدن در ساحل آرام خرید سوغاتی هایی مثل جواهرات شیشه ای و خوردن غذای ایتالیایی سپری کنند.


برج پیزا

برج معروف دنیا برج کج پیزا، 177 سال طول کشید تا ساخته شود. به محض اینکه ساخت آن در سال 1173 شروع شد، برج به خاطر فونداسیون ضعیف اش شروع به کج شدن کرد و تقریبا یک قرن به همین صورت گذاشته شد. با شروع دوباره ساخت آن مهندسین به این نتیجه رسیدند با ساختن طبقات بیشتر به شکلی که یک طرف آنها بلندتر از طرف دیگر باشد، کج بودن برج را جبران کنند. سرانجام در نیمه دوم قرن چهاردهم ساخت برج پیزا به پایان رسید. در سال 2001 برج معروف پیتزا دوباره به روی بازدید کننده ها یی که آرزوی بالارفتن از 296 پله آن را داشتند، گشوده شد.

The Duomo & Leaning Tower of Pisa, Italy


شهر پومپی ایتالیا

در 24 آگوست سال 79 بعد از میلاد، آتشفشان وزوو فوران کرد و شهر نزدیک آن پومپی زیر مواد مذاب و خاک مدفون شد. در اثر فوران گدازه و مواد مذاب همه چیز از انسان گرفته تا اشیا ذوب شدند. شهر پومپی در حال حاضر یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی ایتالیا است و هر ساله حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر از آن دیدن می کنند.

کانال بزرگ ونیز ایتالیا

شهر ونیز که به شهر آب معروف است، تاج جواهر نشان شهرهای آبی دنیاست. توریست هایی که به ونیز می آیند از ساکنان شهر بیبشترند. ونیز با فضای رمانتیک اش سالهاست یکی از جاذبه های برتر توریستی ایتالیا باقی مانده است. گذرگاه آبی مرکزی شهر، کانال بزرگ است که راه خود را از میان تالاب ها و آبگیر سنت مارک باز می کند. در حال گشت زدن در شهر ونیز فرصت تماشای کانال بزرگ را از دست ندهید. البته بهترین راه برای دیدن کانال بزرگ ونیز دیدن آن از داخل آب است. محلی برای رفتن به خشکی سوار اتوبوس های آبی می شوند که به آنها واپورتی می گویند.

مانارولا

مانارولا یکی از قدیمی ترین شهرهای سینکیوتر است که متشکل از پنج روستاست که زیبایی قابل توجهی دارند. بخشی از زیبایی و جذابیت سینکیوتر به علت عدم حضور توسعه و پیشرفت مدرن و به نوعی بکر بودن منطقه است. راههای رسیدن به روستا به صورت پیاده، با قطار و قایق است. برای آمدن اتومبیل به روستا ها راهی وجود ندارد. از شهر مانارولا که در جای مرتفعی ساخته شده می توان مناظر نفس گیری از دریای مدیترانه را دید.

کولوسئوم

اماکن تاریخی همیشه در میان مردم محبوب بوده‌‍‌اند؛ چه در ایران چه در سایر کشورها! کولوسئوم یا همان تئاتر روم باستان را همه می‌شناسند؛ مکانی که هر ساله افراد بسیاری به واسطه‌ وسعت زیاد و جذابیت‌هایش از آن دیدن می‌کنند.

نویسنده و گردآورنده: محسن فضل اله خرازی