مکان های دیدنی کانادا

در این مقاله قصد داریم مکان های دیدنی کانادا رو که اکثر مردم دنیا و توریست ها به آنجا سفر میکنند را به شما معرفی کنیم.

پارک ملی فاندی 

پارک ملی فاندی که در نیوبرانزویک قرار دارد، یکی از مکان‌‌های بسیار دیدنی و محبوب برای طبیعت دوستان در کانادا است. این پارک به خلیج فاندی نزدیک است و به همین دلیل از مزایای خط ساحلی بهره‌منده است. این منطقه بالاترین جزر و مد در جهان را دارد. در Hopewell Rocks، گردشگران در هنگام جزر و مد می‌توانند بر روی کف دریا قدم بزنند و چند ساعت بعد بازگردند و در همان منطقه قایق سواری کنند.پارک ملی فاندی  محل زندگی بلندی‌های کانادا نیز هست؛ منطقه‌ای که به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، به مناطق کوهستانی اسکاتلند شبیه است. علاوه بر این، در این پارک مسیرهای پیاده روی سرسبز و چشم‌انداز صخره‌ای و همچنین بیش از 25 آبشار وجود دارد.

پارک ملی گروس مورن

یک میراث جهانی یونسکو واقع در نیوفاندلند، گروس مورن، است که منظره‌ای بسیار قدیمی و مهم دارد! این چشم انداز که با حرکت یخچال‌های طبیعی و جابجایی قاره‌ها شکل گرفته، از هر چیزی، کمی در خود جای داده است؛ از جنگل انبوه گرفته تا توندراهای برهنه، صخره‌های شیب‌دار و منظره اقیانوس‌ها. نروژ با فلاتش معروف است و گروس مورن نیز همینطور.اگر قصد دیدن گروس مورن را دارید، باید یک کشتی تفریحی را در فلات Western Brook Pond رزرو کنید، یک آب‌راه که دارای صخره‌های سنگی برجسته است. همچنین پیاده‌رو و حیات وحش متنوعی برای دیدن، در سراسر پارک وجود دارد. حتی می‌توانید برای دیدن مرتفع‌ترین و دیدنی‌ترین منظره‌های شرق کانادا، کوه گروس مورن را پیاده‌روی کنید.

سنت جان

سنت جان به دلیل خانه‌های رنگارنگش محبوب است و به عنوان یکی اقامتگاه‌های هنرمندان به حساب می‌آید. سنت جان مانند سان فرانسیسکو کوچک است. این شهر یکی از بهترین جاهای دیدنی کانادا برای بازدید است. با اینکه سنت جان شهری قدیمی است، اما حال و هوای آن به اندازه شهرهای مدرن و بزرگ، تازگی دارد. از تماشای نهنگ تا غذاخوری‌هایی با سطح کیفیت جهانی، این شهر تفریحات زیادی دارد که گردشگران را سرگرم می‌کند. توصیه می‌کنیم اگر به این شهر سفر کردید، گذر از خیابان آب Water Street را از دست ندهید!

هالیفاکس

در گردشگری کادانا، مرکز نوا اسکوشیا را نباید از دست داد. مانند سنت جان، هالیفاکس به زندگی پر جنب و جوش شبانه، تاریخ غنی دریانوردی، غذاهای دریایی شگفت‌انگیز، خرید، خط ساحلی حماسی، فعالیت‌هایی مختلف در فضای باز و موارد بسیار دیگری معروف است.می‌توانید از قلعه‌ بالای تپه ارگ، که مکانی مهم در جنگ 1812 است دیدن کنید. بندر هالیفاکس پر از تاریخ دریایی است؛ موزه دریایی، اسکله 21، نقطه ورود مشترک مهاجران به اروپا برای چند دهه، اکنون موزه و آرشیوی از تجارب است. پدربزرگ و مادربزرگ اریک در دهه 1950 از اروپا از طریق اسکله 21 به این کشور آمدند. امضاها و کارت‌های ورودشان را می‌توان در موزه جستجو کرد!


مسیر کابوت

در بازدید از مکان های دیدنی کانادا، نوا اسکوشیا چیزهای زیادی برای ارائه دارد. مسیر معروف کابوت مطمئنا یکی از آنهاست. این مسیر که به عنوان یکی از جذاب‌ترین مسیرهای رانندگی آمریکای شمالی شناخته می‌شود، یک حلقه کامل در اطراف جزیره کیپ برتون (Cape Breton)، است. رانندگی در مسیر کابوت حدود 8 ساعت زمان نیاز دارد. اما باید برای 3-5 روز برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید در طول مسیر توقف داشته باشید و از مناظر زیبا و تفریحات سرگرم کننده استفاده کنید. به علاوه، مسیر فقط 300 کیلومتر است که به هر حال باید آن را به پایان برسانید.

پارک ایالتی سواحل آرگیل

منطقه ساحل شن‌های قرمز (Red Sands Shore) از جزیره پرنس ادوارد بسیار مناسب نامگذاری شده است. از جاده‌های جذاب ساحلی گرفته تا خاک قرمز که منظره بی‌نظیری را می‌سازد. پارک ایالتی آرگیل مکانی عالی برای گردش‌های تابستانی در این منطقه است. همچنین از مسیرهای پیاده‌روی گرفته تا شنا، جاهای دیدنی زیادی در پارک وجود دارد. کسانی که واقعاً مشتاق هستند می‌توانند از قایقرانی در دریا لذت ببرند و از وقت خود برای گشت و گذار در روستاهای ماهیگیری خارج از مسیر استفاده کنند.


مونترال

اگر غذای خوب و فرهنگ عالی را دوست دارید و علاقمندید که به اروپا سفر کنید، در حالی که هرگز کانادا را ترک نکرده‌اید، مونترال شهری است که باید بازدید کنید. برگزاری جشنواره‌های سالانه جاز و کمدی که در تابستان برگزار می‌شوند، فوق العاده است . . اگر مشتاق هستید که یک زمستان واقعی کانادایی را بگذرانید، پس قطعا در تعطیلات سرگرم خواهید شد. مونترال می‌تواند در زمستان بسیار سرد شود، اما اسکیت روی یخ در بافت قدیمی شهر و کافه‌های زیبای اطراف آن، این سرما را به تفریح تبدیل می‌کند. همچنین موزه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد که برای فرار از سرما می‌توانید به آنها پناه ببرید! مونترال یک شهر چند ملیتی است و حدودا 67 درصد ساکنان آن فرانسوی زبان هستند. بخش اصلی شهر مونترال را جزیره‌ای تشکیل می‌دهد که از شمال شرقی به جنوب غربی امتداد یافته است. رودهای عظیم سنت لورن (St.Laurent) و اتاوا، این جزیره را احاطه کرده‌اند. مونترال بزرگ تشکیل شده از 75 جزیره کوچک و بزرگ، به همراه جزیره اصلی، که جاذبه های گردشگری کانادا را تکمیل می‌کنند.

ساختمانهای پارلمان در اتاوا

اگر به کاوش در پایتخت کانادا علاقه دارید، با دیدن ساختمان‌های پارلمان می‌توانید خیلی چیزها را در مورد دولت کانادا بیاموزید. مجسمه‌های زیادی در اطراف محوطه پارلمان هیل وجود دارد که می‌توانید اطلاعاتی درباره تاریخ کانادا کسب کنید. این ساختمان به عنوان قلب سیاسی و فرهنگی شهر، بر فراز تپه پارلمان هیل و جایی که چشم اندازی عالی به رودخانه اتاوا دارد بنا شده است. در حالی که سیاستمداران مشغول رسیدگی به امور کشور هستند، تورهای بازدید از داخل ساختمان پارلمان، هر روز میزبان گردشگران است. فضای اطراف ساختمان پارلمان، محل برگزاری بسیاری از جشن‌های ملی، مثل جشن روز کانادا (CANADA DAY) است که در تاریخ یکم جولای هر سال برگزار می‌شود. این رویداد هر ساله هزاران نفر را که دوست دارند آتش بازی را تماشا کنند، دور هم جمع می‌کند. در تابستان این ساختمان را با رقص نور تزئین می‌کنند و نیاز به گفتن نیست که در ایام کریسمس پارلمان هیل از همه جای شهر درخشان‌تر است

برج سی.ان

برج CN یا برج ملی کانادا با ارتفاع 533 متر، به عنوان بلندترین سازه کانادا و دومین برج بلند جهان بعد از برج خلیفه دبی است. تا قبل از ساخت برج دبی، این برج به مدت 31 سال بلندترین برج جهان بود. به همین دلیل آن را در لیست بهترین جاذبه‌های گردشگری تورنتو قرار دادیم. اگر به بالای این برج بروید مناظر شگفت انگیزی منتظر شما هستند. از جمله مسیر ایالات متحده. برج CN یکی از سمبل‌های کشور کانادا است و عملیات ساخت آن در سال 1973 شروع شد. در سال 1994 کف سازه بالای برج را با شیشه عوض کردند. به این طبقه، طبقه شیشه‌ای یا GlassFloor می‌گویند.


آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا که در 150 کیلومتری شهر تورنتو واقع شده، بزرگترین آبشار جهان است. آبشار نیاگارا در حدود 10 هزار سال سن دارد. این آبشار از سه آبشار به هم پیوسته تشکیل شده و در مرز آمریکا و کانادا قرار دارد. بزرگترین آنها، آبشار نعل اسب یا Horseshoe Falls در کانادا قرار دارد. ارتفاعش 53 متر و پهنای آن 790 متر است. این آبشار از دوتای دیگر بزرگتر و معمولاً همان چیزی است که مردم به نام آبشار نیاگارا می‌شناسند. اگر کمی مغرضانه صحبت کنیم،زیباترین نیز است! آبشار آمریکایی یا American Falls همانطور که از نامش پیداست، در آمریکا جای دارد و به وسیله گوت آیلند از آبشار نعل اسب جدا شده است. ارتفاع آن به علت وجود صخره‌های زیاد بین 21 تا 30 متر متغیر است و پهنای آن نیز به 320 متر می‌رسد. آبشار سوم به نام نقاب عروس یا Bridal Veil Falls نیز در آمریکا قرار گرفته و جزیره لونا این آبشار را از دو آبشار دیگر جدا می‌کند.

ممنون از همگی که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید.

نویسنده :محسن خرازی