فواید یادگیری زبان دوم

در این مقاله قصد داریم فواید یادگیری زبان دوم را بگوییم

یکی از فایده های یادگیری زبان دوم به دلیل تقویت مغز و هوش است به این دلیل حفظ و یادگیری زبان جدید باعث میشود که ما دچار فراموشی نشویم و حافظه مارا تقویت میکند.

یکی از فواید دیگر یادگیری زبان دوم این است که در دنیا زبان های زیادی وجود دارد و زبان فارسی در سطح جهان پر استفاده نیست و به همین دلیل ما مجبور هستیم زبان دومی را یاد بگیریم تا بتوانیم در کارمان پیشرفت کنیم به دلیل اینکه در هر رشته ای بهترین مقالات و بهترین کتاب ها به زبان های خارجی هستند زبان هایی مانند:انگلیسی،آلمانی،فرانسوی و …. یکی دیگر از فواید یادگیری زبان دوم این است که اگر ما قصد داریم به کشوری مهاجرت کنیم باید زبان آن کشور را بدانیم و به همین دلیل ما نیاز داریم تا زبان دومی را یاد بگیریم و بتوانیم با مردم و کسانی که در آن کشور هستند صحبت بکنیم.ُحتی میتوان گفت اگر برای مهاجرت نیاز به مدرک یا تحصیلات خاصی باشد در صورت داشتن مدرک های زبان پیشرفته ای مانند : آیلتس و تافل بسیار راحت تر میتوان به کشور های دیگری مهاجرت کرد.

چه زبان هایی را بهتر است برای زبان دوم انتخاب کنیم؟

به صورت عمومی یادگیری زبان به صورت دلخواه است و بسته به خود افراد دارد اما به طور جامع و از نظر کاربردی بودن زبان ها زبان های زیر پیشنهاد میشوند:

انگلیسی،فرانسوی،آلمانی،اسپانیایی،ایتالیایی،عربی و چینی

به چه دلیل این زبان ها برای یادگیری در اولویت هستند؟

به دلیل اینکه این زبان ها در بیش از سه یا چهار کشور استفاده میشوند و بسیاری از مقاله ها کتاب ها، فیلم ها ، و حتی بیشترین محصولات در زندگی روزمره به این زبان ها هستند.

یادگیری زبان دوم به طور کلی

به طوری کلی اگر بخواهیم درباره زبان دوم صحبت کنیم باید بگوییم زبان دوم بسیار در زندگی ما مورد نیاز است و به همین دلیل ما مسئول هستیم تا یک یا چند زبان دیگر به جز زبان مادری(فارسی) یادبگیریم تا در طول زندگی و در رشته و شغل مورد نظر خود به مشکل برنخوریم علاوه بر استفاده کردن از زبان دوم یادگیری زبان دوم باعث تقویت حافظه و هوش میشود.

نویسنده :محسن خرازی