برای مهاجرت به کانادا چه شهر هایی را باید انتخاب کرد؟

در این مقاله قصد داریم چند شهر کشور کانادا که برای مهاجرت خوب هستند رو به شما معرفی بکنیم.

برای مهاجرت به کانادا چه شهر هایی را باید انتخاب بکنیم

ونکوور

این شهر یکی از پر جمعیت ترین و پر طرفدار ترین شهر های کانادا است.در این شهر مثل شهر لس آنجلس در آمریکا بخش اعظمی از مردم این شهر مردم ایران هستند و تقریبا 35 درصد جمعیت این شهر ایرانی ها و مردم ساکن ایران هستند.این شهر به جز دلیل رفاهی و امکاناتی به دلیل داشتن داشتن جاذبه های توریستی و به دلیل داشتن طبیعت سبز و شاد یکی از پر طرفدار ترین شهر های کانادا است.

تورنتو

مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است. با جمعیت ۲٬۷۳۱٬۵۷۱ نفر در سال ۲۰۱۶، تورنتو چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی پس از مکزیکو سیتی، نیویورک و لس آنجلس است.بسیاری از ساکنان تورنتو در استان انتاریو، کانادایی‌ایرانی هستند که عمدتاً در ویلو دیل و ریچموند هیل سکونت دارند.این شهر در منطقه جنوب انتاریو و در شمال‌غرب دریاچه انتاریو قرار دارد. تورنتو با جمعیتی بیش از ۲٫۵ میلیون نفر، پنجمین شهر آمریکای شمالی از حیث جمعیت است و ناحیه شهری تورنتو با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، هفتمین ناحیه شهری پرجمعیت آمریکای شمالی محسوب می‌شود. تورنتو قلب منطقه تورنتوی بزرگ که به اختصار GTA یاد می‌شود است و بخشی از ناحیه متراکم نعل اسب طلایی با جمعیتی بیش از ۸٫۱ میلیون نفر است که ۲۵ درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهد طبق سرشماری سال ۲۰۰۶، ناحیه شهری تورنتو دارای ۵٬۱۱۳٬۱۴۹ نفر جمعیت و تورنتوی بزرگ دارای ۵٬۵۵۵٬۹۱۲ نفر جمعیت بوده‌است

مونترال

بزرگترین شهر استان کبک در کانادا و دومین شهر بزرگ این کشور (پس از تورنتو) و پانزدهمین شهر بزرگ آمریکای شمالی می‌باشد. جمعیت آن در ۲۰۱۱ میلادی ۱٬۶۴۹٬۵۱۹ و به همراه حومهٔ شهر ۳٬۸۲۴٬۲۲۱ نفر بوده‌است. مونترآل دومین شهر بزرگ فرانسه‌زبان جهان (پس از پاریس) است. این شهر هم‌چنین میزان قابل توجهی جمعیت انگلیسی‌زبان و مهاجر متفرقه دارد.از لحاظ جغرافیایی مونترآل در شرق کانادا در جنوب غرب استان کبک قرار دارد. مونترآل در ۵۳۹ کیلومتری شمال شرقی تورنتو و در ۱۹۰ کیلومتری شرق اتاوا قرار دارد. این شهر بزرگ‌ترین مرکز تجاری-صنعتی و فرهنگی کبک است. مونترال به آب‌های آزاد دسترسی دارد. حدود ۶۷٪ ساکنان آن فرانسه زبان می‌باشند. شهر مونترآل یک شهر با مجموعه‌ای از فرهنگ‌های مختلف است. شهر مونترآل یکی از مراکز عمده مهاجرین ایرانی در کشور کانادا می‌باشد. مونترآل در ۱۹۷۶ میزبان بازی‌های المپیک تابستانی بود.مونترال دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب است و به طور کلی زمستان های بسیار سرد و تابستان های بسیار گرمی دارد.

دانشگاه های مونترال بسیار زیاد هستند و اکثر افرادی که برای دانشگاه به کانادا میروند به شهر مونترال سفر میکنند مونترآل با دسترسی به شش دانشگاه و دوازده کالج در شعاع ۸ کیلومتری، دارای بیشترین تمرکز دانشجویان تحصیلات عالی در بین شهرهای اصلی آمریکای شمالی می‌باشد. (تعداد ۴٫۳۸ دانشجو به ازای ۱۰۰ شهروند که در تعقیب آن بوستون با ۴٫۳۷ دانشجو به ازای هر ۱۰۰ شهروند می‌باشد)

مونترآل چهار دانشگاه اصلی دارد که دو دانشگاه آن انگلیسی‌زبان و دو دانشگاه دیگر فرانسه‌زبان هستند.

۱. دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان:

دانشگاه مک گیل (تمرکز بر رشته‌های پزشکی، مهندسی، علوم پایه)

دانشگاه کنکوردیا (تمرکز بر رشته‌های علوم پایه، مهندسی، کامپیوتر، بازرگانی)

۲. دانشگاه‌های فرانسه‌زبان:

دانشگاه مونترال (تمرکز بر رشته‌های پزشکی، مهندسی، علوم پایه)

دانشگاه یوکم

ساسکاچوان

این شهر در ردیف شهرهای چند فرهنگی کانادا شناخته می شود.در عموم فرهنگ کانادا این شهر به شهر پل ها شهرت دارد به این دلیل که رودخانه ساسکاچوان از وسط این شهر میگذرد که همین امر سبب شده تا پل های متعددی روی این رودخانه ساخته شود. در زمینه حمل و نقل و انرژی و معدن در این شهر فرصت های شغلی بسیار مناسبی دیده می شود. میزان بارندگی در شهر ساسکاچوان بسیار بالاست. به طور میانگین می توان گفت که دمای هوا در فصل پاییز در این کشور همواره کمتر از 7درجه سانتی و در زمستان نیز به ندرت دمای هوا به صفر درجه می رسد. ساسکاچوان یک شهر مناسب جهت تحصیل در این کشور است اما باید به این نکته اشاره کرد که سرمای هوا همواره نکته ای آزار دهنده در این شهر خواهد بود. وسعت استان ساسکاچوان ۶۵۱٬۹۰۰ کیلومتر مربع است که نزدیک به ۱۰ درصد آن (۵۹٬۳۶۶ کیلومتر مربع معادل ۲۲٬۹۰۰ مایل مربع) آب شیرین و عمدتاً شامل رودخانه‌ها، مخازن و ۱۰۰٬۰۰۰ دریاچهٔ موجود در این استان می‌شود. طبق برآورد سال ۲۰۱۹ جمعیت ساسکاچوان ۱۱۷۸۶۵۷ نفر بوده‌ است.

کلگری

این شهر از شهرهای معروف و پرطرفدار در استان آلبرتا می باشد که در کوهپایه های کوه راکی قرار گرفته است از ویژگی های این شهر می توان به آب و هوای مناسب و فضاهای تفریحی متنوع همانند پارک ها و کوه ها و رودخانه ها اشاره کرد. علت اصلی انتخاب کلگری توسط مهاجران پایین بودن نرخ مالیات در این شهر و از طرفی پایین بودن هزینه مسکن کلگری می توان اشاره کرد. همین طور وجود صنایع نفت و گاز و صنایع کشاورزی تا حد زیادی متخصص این مشاغل را به خود جلب می کندبزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا در کشور کانادا است که در دشت‌های غربی کانادا، در ۸۰ کیلومتری شرق کوه‌های راکی کانادا جای گرفته‌است. این شهر یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی این کشور به‌شمار می‌آید.

این شهر در جنوب غربی کشور کانادا قرار دارد و مرکز انرژی و فعالیت‌های نفتی در شمال قاره آمریکا محسوب می‌شود. شهر کلگری با جمعیتی بالغ بر ۱ میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر آلبرتا است. در این شهر زبان انگلیسی زبان روزمره به‌شمار می‌آید ولی کارمندان دولتی موظف به تسلط به زبان فرانسه نیز می‌باشند.

کلگری دارای آب و هوای سرد و خشک است که در رده‌بندی اقلیم قاره‌ای مرطوب قرار می‌گیرد. بر اساس نتایج آماری هواشناسی کانادا، حداکثر درجه حرارت در تابستان ۲۰ درجه سانتی‌گراد (در اواخر جولای) و و در زمستان ۳− درجه سانتی‌گراد (در اواسط ژانویه) است. در طول زمستان اغلب هوا تا ۳۰− درجه سانتی‌گراد سرد می‌شود.

نویسنده :محسن خرازی