هر آنچه که درباره کشور ژاپن باید بدانید

هر آنچه که درباره کشور ژاپن باید بدانید
کشور ژاپن سال هاست که در هر همه زمینه ها مانند ورزش،تکنولوژی، و کار خای دیگر یکی از بهترین کشور های دنیا بوده و هست.جمعیت کشور ژاپن ۱۲۵٬۹۸۱٬۱۹۴ است پایتخت کشور ژاپن توکیو است. ژاپن یک کشور پادشاهی مشروطه است که برمبنای قانون اساسی ژاپن اداره می‌شود ژاپن با جمعیتی در حدود ۱۲۶٬۴۷۶٬۰۰۰ نفر یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. توکیو پایتخت ژاپن با بالغ بر ۱۳ میلیون نفر جمعیت از بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان است.
ژاپنی‌ها کشور خود را «نیپون کوکو» خطاب می‌کنند که به معنی خاستگاه خورشید است.

نام شناسی


ژاپنی‌ها به کشور خود،نیهون به ژاپنی Nihon Nippon می‌گویند. نیهون از دو واژهٔ نیچی که به صورت هی نیز تلفظ می‌شود) و هُن تشکیل شده‌است. نیچی یا هی به معنای خورشید و روز است و هُن یعنی ریشه و آغاز. از آنجا که ژاپن در شرقی‌ترین نقطه قاره کهن و کشور چین قرار داشته تصور می‌شده که اولین سرزمینی است که خورشید در آن طلوع می‌کند. بر این اساس با نام سرزمین آفتاب تابان مشهور شده‌است. در زبان ژاپنی این نام نیپّون به ژاپنی نیز تلفظ می‌شود. (نام ژاپن در زبان فارسی برگرفته از نام این کشور در زبان فرانسوی است)

ژاپن تقریبا آّ و هوابیی چهار فصل دارد ولی بیشتر شرایط ژاپن به دلیل اینکه جزیره است حال و هوای شرجی دارد و گاهی حتی باران های ژاپن هم گرم هستند ژاپن را شرجی تر میکنند.

انفجار هیروشیما


بمباران اتمی هیروشیما و ناگاساکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناگاساکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و باقی مانده تا پایان سال ۱۹۴۵ در اثر مواد مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.پس از جنگ ژاپن دو میلیون قربانی داشت و حدود چهل درصد شهر های ژاپن خراب شدند.


اقتصاد ژاپن


ژاپن بعد از جنگ به اشغال نیروهای نظامی ایالات متحده درآمد. دو سال بعد از جنگ جهانی دوم در ۱۹۴۷م قانون اساسی ژاپن به تصویب رسید.
ژاپن پس از رهایی از جنگ، سیاست مسالمت‌آمیز در پیش گرفت و در ۱۹۵۶م به عضویت سازمان ملل متحد درآمد اقتصاد این کشور بار دیگر تنها چند سال پس از پایان جنگ و در دهه ۱۹۶۰م با رشد متوسط ۱۰٪ در سال، به بالاترین نرخ رشد اقتصادی در بین تمامی کشورهای درگیر جنگ رسید؛ و این کشور به یکی از بزرگترین قدرت‌های اقتصادی جهان تبدیل گردید و در عرصه فناوری پیشتاز شد. در ۱۹۸۸ ژاپن با جلو زدن از آمریکا تبدیل به بزرگ‌ترین کشور تأمین‌کننده اعتبار در جهان شد. هم‌اکنون نیز ژاپن دارای سومین اقتصاد برتر جهان بعد از آمریکا و چین می‌باشد. در ۸ ژانویه ۱۹۸۹ یک روز پس از مرگ امپراتور هیروهیتو، آکی‌هیتو پسر او جانشین وی شد. عرصه سیاست ژاپن تحت سلطه لیبرال دموکرات‌ها است، که به رغم رسوایی‌های مالی از ۱۹۵۵ قدرت را در دست دارند.
ژاپن مدت ها یکی از کم تورم ترین کشور های دنیا بوده و هست به گونه ای که چندین سال تورم ژاپن منفی سه یا چهار درصد شد.


جشنواره تننو


جشنواره تننو هر ساله ماه ژوئیه در شهر تسوشیما برگزار می‌شود. بر اساس رسوم هر قایق به چهارصد فانوس مزین می‌شود و در طول رودخانه تننو پایین می‌آید


جشن عروسک‌ها


هیناماتسوری یا جشن عروسک‌ها یا جشن دختران یکی از جشن‌های رایج در کشور ژاپن است که به شکرگزاری رشد و سلامتی دختران اختصاص دارد. این جشن هر ساله در روز سوم ماه مارس سومین ماه میلادی برگزار می‌شود.
در این جشن سکویی با یکپارچه قرمز پوشانده می‌شود تا مجموعه‌ای از عروسک‌های زینتی به نمایندگی از امپراتور، ملکه، مسئولین، و نوازندگان در لباس سنتی دربار دوره هی‌آن به نمایش گذاشته شود


جشنواره برف


جشنواره برف ساپورو سالانه در شهر ساپورو برگزار می‌شود. در این جشنواره که برجسته‌ترین هنرمندان این کشور نیز حضور دارند، مجسمه‌های مختلفی از جمله مجسمهٔ بازیگران و هنرمندان و سایر افراد مشهور ساخته می‌شود.
.


موسیقی


موسیقی ژاپن غنی و متنوع است، سازهایی چون «کُوتو» و «شامیسِن» از سازهای اصیل ژاپن هستند. شامیسن که به سه‌تار ژاپنی شهرت دارد و معمولاً همراه با سازهای دیگر نواخته می‌شود، در اصل در تئاترهای کابوکی و عروسکی دوره «ادو» کاربرد داشت. کوتو نیز به سنتور ژاپنی معروف است که از چوب درختی به نام «پائولونیا» ساخته می‌شود و هر تار آن خرک متحرک جداگانه‌ای دارد. این ساز را با زخمه‌هایی که به انگشتان اشاره، میانی و شست دست راست متصل است می‌نوازند

آیا می توان تابعیت کشور ژاپن را دریافت کرد؟
بله. اما این راه سختی های فراوانی دارد و توصیه نمی شود. همچنین کشور ژاپن با تابعیت دوگانه منافات دارد.

آیا مهاجرت به ژاپن منطقی است؟
در صورتی که شرایط مهاجرت کاری یا تحصیلی را دارید، بهتر است در کشوری مهاجر پذیر اقدام کنید

آیا همه افراد، ژاپن را برای مهاجرت انتخاب می کنند؟
خیر. معدود افرادی که علاقه به خصوصی به این کشور دارند، این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند

آیا ژاپن کشور گرانی است؟
بله تا حدودی برای افرادی مه قصد مهاجرت دارند کشور ژاپن گران است ولی این کشور تورم ندارد

ژاپن در کل کشور بدی نیست ولی برای مهاجرت پیشنهاد نمیشود به دلیل اینکه شرایط اقامت و زندگی در ژاپن برای مهاجران بسیار سخت است کشور ژاپن قوانین بسیار سختگیرانه ای در هر شغلی دارد به نوبه ای که در سال های گذشته خیلی از دانش آموزان دانشجویان و کارمندان از کار خود استفعا داده یا حتی خود را کشته اند کشور ژاپن کشوری بسیار متمدن زیبا و پاکیزه ای است اما برای مهاجرت پیشنهاد نمیشود ولی حتما برای بازدید هم شده به ژاپن بروید و از فضای ژاپن لذت ببرید.